Alternatifim Cafe

Genç Jenerasyon Konutta Sadelik İstiyor

Discussion started on Haberler

sabunkopugu

Türkiye pazarına girmesiyle sektörde hızla ilerleyen Amerikalı gayrimenkul danışmanlık şirketi Keller Williams, 1980 ile 2000 yılı itibariyle doğanların oluşturduğu Y Kuşağının gayrimenkul seçerken dikkat ettikleri konuları mercek altına aldı.

Y Kuşağı Konutta Gösteriş Sevmiyor
Yapılan tespitlere göre İstanbul’da yaşayan Y Kuşağının alışık olunan konut tercihlerinden farklı olarak gösteriş yerine daha pratik, site hayatının dışındaki daireleri tercih ettikleri ortaya çıktı. Feneryolu, Beşiktaş, Arnavutköy, Cihangir, Galata ve son dönemde yıldızı parlayan Balat Y Kuşağının ilgilendiği semtlerin başında yer alıyor.

Türkiye’de yaşayan 76.5 milyonun yüzde 35’ini oluşturduğu Y kuşağının gayrimenkul tercihlerinin bölgelere göre değişkenlik gösterdiğini belirten Keller Williams’ın Türkiye Ülke Direktörü Emre Erol; “Üniversite tercihleriyle İstanbul’a gelen ve ailelerinden ayrı yaşamaya başlayan Y Kuşağı, üniversitelerden mezun olduktan sonrada İstanbul’da yaşamaya devam ediyor. Araştırmalar gösteriyor ki kiralık apartman dairelerini tercih eden başarılı ve hırslı gençlerin % 80’inin ileriye dönük hedeflerinde kirada oturmak yerine kendi evinin sahibi olma ve yatırım yapma gibi idealleri var” dedi.

Erol, “Satın alınma aşamasına gelindiğinde ise gelecek odaklı düşünüp ileride kuracakları aileye uygun evleri tercih ediyorlar.  Y Kuşağı; bir önceki nesle göre çok daha hızlı,  yeni trendleri yakından takip eden bağımsız bireylerden oluşuyor. Bu sebepten bu kuşağın temsilcileri ev tercihlerinde de bir önceki nesle göre daha pratik, kullanışlı ve hayatın merkezinde olabilecekleri dairelerde yaşamaya ilgi duyuyor”  diye belirtti.

Yeni konut projelerinde gençlerin talepleri ön planda
Proje geliştirme ve inşaat aşamasında Y Kuşağının taleplerinin iyi anlaşılmasının önemini vurgulayan Emre Erol; şunları dile getirdi: “Gayrimenkul geliştirirken hedef kitleye uygun ürün geliştirmek, geleceğin ev sahiplerinin istek ve ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik atılan adımların başında geliyor. Proje aşamasında gençlerin tercih ve hayat tarzları göz önünde bulundurularak hareket edilmeli. Projenin pazarlama aşamasında da geleneksel pazarlama stratejilerinin dışında hareket edilmeli. Sosyal ağlarda kendini ifade etmekten hoşlanan gençlere ulaşabilmek için sosyal medyada aktif olmak oldukça önemli. Pazarlama stratejilerinde, yenilikçi ve yaratıcı olmak şart.”
#1 - Haziran 18 2015, 09:55:18

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.