Alternatifim Cafe

Türkiye'nin En Değerli Markalar

Discussion started on Konu Dışı

sabunkopugu

En değerli markalar listesinin ikinci sırasında ise 120 milyar dolar değeri ile Google yer alıyor. Google’ın geçtiğimiz yılki değeri ise 107 milyar dolardı. Alphabet yapılandırmasına giden Google’ın önümüzdeki yıllarda marka değerini arttırması bekleniyor. Listenin üçüncü sırasında ise 78 milyar dolar ile Coca Cola yer alıyor.Her yıl Brandfinance tarafından yayımlanan “En değerli markalar” listesinde, Türk markaları 2016’da değer kaybetti. 100 markanın toplam değeri 29 milyar 293 milyon dolar olurken, dünya markalar liginde 27’inci sırada yer alan Philip Morris’in “Marlboro” markası 29 milyar 935 milyon dolar değere sahip.
Aynı kuruluşun global markalar araştırmasına göre 145 milyar 918 milyon dolar değere sahip Apple markası ise bizim en değerli 100 markamızın toplam değerinin beş katı değere sahip.
Türkiye’de en değerli 100 markanın 70’inin marka değeri 2016 yılında düşerken, 18 marka ise değerini artırmayı başardı.

Marka değeri yüzde 11 artış gösteren Türk Havayolları 2 milyar 452 milyon dolara ulaşan marka değeri ile Türkiye’nin en değerli markası oldu. THY geçtiğimiz yıl sıralamada dördüncü sırada yer alıyordu. “Tek Telekom, Türk Telekom” sloganı ile Avea ve TTNET markalarını ortada kaldıran ve Türk Telekom markası ile birleştiren, Türk Telekom’un marka değeri ise yüzde 5 azalarak 2 milyar 353 milyon dolara geriledi. Türk Telekom geçtiğimiz yıl da Akbank’ın ardından en değerli markalar listesinde ikinci sırada yer alıyordu.
Geçtiğimiz yıl sıralamada altıncı sırada yer alan, ancak bu yıl marka değerini yüzde 7 artış ile 1 milyar 983 milyon dolara yükselten Arçelik ise sıralamada üçüncü sırada yer aldı.

İngiliz Vodafone , 30.6 milyar dolar marka değeriyle listede ilk sırada yer aldı. Vodafone’u, ABD’li AT&T 28.8 milyar dolarlık ve Verizon ise 27.2 milyar dolarlık marka değerleriyle takip ediyor. Vodafone marka değeri açısından ilk sırada yer almasına karşın 192.4 milyar dolarlık piyasa değeriyle AT&T ile Verizon’un gerisinde kalıyor. AT&T’nin piyasa değeri 235.9 milyar doları, Verizon’un 381 milyar doları buluyor.

Acıbadem’in marka değeri yüzde 57, Hürriyet’in marka değeri yüzde 55, Teknosa’nın marka değeri ise yüzde 51 erirken, CarrefourSa’nın marka değeri yüzde 70 artış gösterdi. BSH’un ve Kerevitaş’ın marka değerinde yüzde 39’luk artış meydana geldi.Listede bu yıl 11 yeni marka yer alıyor. Geçen yıl yer alan 89 markanın 71'i değer kazanırken 18 marka ise değer kaybına uğramış bulunuyor. Listede ilk 5'te yer alan markaların tamamı geçen yıla kıyasla değerlerini artırmış bulunuyor. Türkiye'nin en değerli markası Türk Telekom'da sabit hat, geniş bant (DSL) ve mobil iletişim hizmet birimlerinin toplam faaliyet kazançları, ana marka değerini olumlu yönde etkilemiş bulunuyor. 2012 yılının Türk bankacılığı için kârlılık dönemi olması nedeniyle Akbank, İş Bankası ve Garanti Bankası'nın ana faaliyetlerinden doğan kazançlar genel marka değerini yükseltmiş bulunuyor. Türk Hava Yolları ise geniş ulaşım ağı ve yenilenen filosu ile marka değerini istikrarlı bir şekilde yükseltiyor.

2004 yılından bu yana Turkcell Grup şirketi olarak faaliyetini sürdüren, Türkiye’nin yenilikçi telekom operatörü Superonline, bundan böyle müşterilerine “Turkcell Superonline” markası ile hizmet verecek.
Turkcell Superonline, 1000 Megabit hızında fiber İnternet’i evlere sokuyor. Ülkemizde dünyayla aynı anda fiber çağını başlatan yenilikçi telekom operatörü Superonline, Turkcell’in gücünü adına ekleyerek bundan böyle, “Turkcell Superonline” markasıyla hizmet verecek. Turkcell Superonline markasının tanıtımı ile birlikte sunduğu evlere kadar saniyede 1000 Megabit İnternet hızı ise, Türkiye’yi dünyada bu hizmeti sunan ilk 5 ülke arasına soktu.
#1 - Ekim 12 2016, 11:27:21

Vay be koca şikayet var bile bu işleri yapmış. Vay halimize  :haydut
#2 - Eylül 24 2018, 14:32:21

Ne şikayetler ettim zamanında  muhaha
#3 - Ekim 04 2018, 15:20:42

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.