Alternatifim Cafe

E Ticarette Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar

Discussion started on Konu Dışı

sabunkopugu

E-Ticaret’te müşteri ilişkileri yönetimi konusunda oluşan sorunlarda hızlı müdahale etmek, yaşanan sıkıntıların çözümü müşteri kaybını önlemekte ki kilit noktadır. Örnekleyerek anlatmaya başlayalım; Bugün e-ticaret sektöründe lider markalar bile bu sorunu çözebilmiş değil. Müşteri hizmetleri, Çağrı merkezi gibi yatırımlar yapması o alanda hizmet verdiğiniz anlamına gelmiyor. Telefon çağrılarında müşterinin beklemesi ya da canlı destek’ten yapılan yazışmalarda geç cevap vermek, böyle bir hizmetin olmaması ile eşdeğerdir. Yani yapmasanız daha iyidir diyebilirim. Kendinizi müşterinin yerine koyarak bir ürün ya da hizmet hakkında soru sorduğunuzda ve cevap alamadığınızda bu müşterinin markayı nasıl yorumladığını düşünürsünüz?

Genellikle müşteri kavramı biraz farklı anlamlar taşımaktadır. Müşteri belirli bir mağaza ya da kuruluştan düzenli alışveriş yapan kişi veya kuruluş gibi algılanmaktadır.  Öte yandan ticari amaçla ürün / hizmet satın alanlara ticari müşteri diyebiliriz. Örneğin aliexpress e-ticaret gibi mağazalardan alışverişi gerçekleştiren kişiler onların müşterileridir.Günümüzde kişiye özel pazarlama tekniklerinin geliştirilmesinden sonra artık herkes müşteriniz olabilir bunu unutmamak gerekir. Genel olarak müşteri herkestir. Müşteri edinmek için de güçlü bir CRM gerekmektedir.

E-ticaret sitesi sahibi olan herkesin dikkat etmesi gereken en önemli konulardan bir tanesidir müşteri hizmetlerinde verilen destek. İnsanlar alışveriş yaparken sitedeki müşteri hizmetleri servisine göre karar verirler. Anlık ve online verilen servisler e-ticaret sitelerinin hep artısı olmuştur. Müşteri ürün almak için ilgili e-ticaret sitesine giriş yapar. Ürün için siparişini vermeden önce site ile online ilgilenen birileri olup olmadığını ve teslimat, güvenlik konularda bilgi alabileceği birini arar. Eğer görevli bir kişiye ulaşırsa tatmin olur, alışverişine devam eder. Ancak ürün satan sitede onun sorularına cevap verecek kimseler yok ise tereddütte kalır ve alışveriş yapmadan siteden çıkış yapar. Müşterilerinizi nasıl online bir şekilde karşılayabilir ve sorularına cevap verebilirsiniz.

Sahip olduğunuz sitede mutlaka bir iletişim sayfası olmalıdır. Ve bu sayfada müşterilerinizin size istediği zaman ulaşabileceği bir telefon numarası olması gerekir. Şunu da unutmamanız gerekir. E-ticaret sektöründe günün hangi saatinde müşterinizin geleceği belli olmaz. Bu yüzden o telefonun arkasında sürekli bir bekleyenin olması gerekmektedir. Müşterileriniz ile siteniz üzerinden konuşabileceğiniz online iletişim servislerini kullanmanız onların güvenini kazanmanızdaki ikinci yoldur. Bu sistemler sayesinde müşterileriniz akılarına takılan soruları sizlere sorabilir ve ürünler hakkında detaylı bilgiler alabilir. Bu servisleri sağladığınız taktirde onların tereddütlerini de ortadan kaldırabilirsiniz.

Şu anda Türkiye'de en çok kullanılan e-destek hatları ise Zopim ve Olark. Bu sistemler sayesinde sadece sefamerve  gibi sitenize gelen kulanıcıların hangi sayfada dolaştıklarını, hangi ilden ve hangi ip ile sitenize giriş yaptığını, ne kelime aratarak sitenize girdiklerini ve eticaret sitenizde ne kadar süre kaldıklarıı görebilir ve onlara online bir şekilde yazabilirsiniz.

#1 - Ağustos 29 2016, 13:44:51
« Son Düzenleme: Ağustos 29 2016, 13:47:45 Gönderen: sabunkopugu »

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.