Alternatifim Cafe

On Page SEO Teknikleri

Discussion started on Konu Dışı

sabunkopugu

On-Page optimizasyon kısaca, sayfa içi optimizasyonudur. Tanımdaki sayfa kavramı sitemizdeki herhangi bir web sayfasını temsil ettiğinden,  On-Page optimizasyona site içi optimizasyon da diyebiliriz. Yani sitemizin içerisindeki yaptığımız, kontrolün bizde olduğu her optimizasyon site içi optimizasyonudur.

Örneğin etiketlerde anahtar kelime kullanımı, herhangi bir yazıya anchor text (çıpa metin) eklenmesi, anahtar kelime etiketinde terim sayısını 5 ile sınırlamak, sitemizin iç link yapısını ayarlamak site içi optimizasyon kurallarına örnek olarak verilebilir.

On-page optimizasyonun temel seo teknikleri içerisinde yer almasının en önemli sebebi, mantık sırasına göre optimizasyonun site içinden başlamasıdır. Sitemizi ev gibi düşünürsek, bize bir misafir geleceği zaman önce evimizin içini düzenler daha sonra dışı ile ilgileniriz. Arama motoru örümcekleri bize ziyarete geldiği zamanda önce sitemizin içindeki içeriklere baktığı için optimizasyona site içinden başlamamız faydalı olacaktır.emel SEO teknikleri içerisinde yer vermemiz gereken 2. alt başlık ise off-page optimizasyondur. Denkleminin diğer yarısı olan off-page optimizasyon yani site dışı optimizasyon ise, kısaca sitenize gelen linklerin optimizasyonudur. Tanımdan da anlaşılacağı gibi bu optimizasyon çeşidinde kontrolün sadece bir kısmı sizdedir zira size link veren tüm siteleri kontrol altında tutmanız mümkün değildir. Ancak site konseptinize uygun, PR değeri yüksek, kaliteli sitelerden link almak, arama motorlarına sizin sitenizin kaydadeğer bir içerik sağlayıcı olduğunu gösterir ki bu durumda arama motorları sitenizi daha üst sıralarda listeleyerek sizleri ödüllendirir.

Facebook, Twitter gibi sosyal topluluk platformlarını kullanmak, diğer forumlara yorumda bulunmak, arama motorlarına kayıt olmak ve düzenli olarak site haritanızı güncellemek, dizinlere üye olmak, çapraz link değişiminde bulunmak, makale sitelerine yazı yazmak, sarı sayfalara dahil olmak, hatta paralı PPC kampanyaları düzenlemek, off-page optimizasyon stratejilerine örnek olarak verilebilir.

Denklemin neresinden bakarsak bakalım aslında optimizasyon nedir sorusuna şöyle cevap vermek daha doğru olacak. Bir sayfanızı on-page ve off-page kurallara ne kadar uygun hale getirirseniz, sayfanızın PR değeri o kadar yükselir. Ne kadar çok sayfanızın PR değerini arttırırsanız da, o kadar çok anahtar kelimede üst sıralara tırmanırsınız. Sayfalar, kelimeleri, kelimeler sayfaları getirir. Böylece siteniz önlemez bir biçimde yükselir. Tam bir kartopu etkisi!

Sitenizdeki her web sayfasının, AKOS yani Anahtar Kelime Odaklı Sayfa stratejisine uygun olması gerekir. Tabi bu özel kelimelerin site konseptinizle alakalı, arz-talep kurallarına uygun bir biçimde seçilmesi gerektiğini tekrar hatırlatmaya herhalde gerek yoktur! Bu konu ile ilgili oldukça detaylı makalelere Etkin Web Tasarımı kategorisinde yer verileceğini belirterek diğer On-Page SEO kuralımıza geçelim.

II. URL Optimizasyonu : Örneğin http://www.emboodo.com.tr sitenizdeki her sayfanın gelişigüzel harf ve rakamlarla değil, seçilen özel anahtar kelimenin aynen yer aldığı doğru karakter kodlarıyla web dünyasına kaydedilmesi gerekir. Yani alan adınızın altındaki her alt URL’nin ilgili anahtar kelimeyi aynen barındırması gerekir. İleri SEO teknikleri kategorisinde Kalıcı Bağlantı Ayarları ve Breadcrump Navigasyon ile detaylı bir yazı bulabilirsiniz.

III. Meta Etiketler : Her sayfanızda Title (Başlık) , Description (Açıklama), Keyword (Anahtar Kelime) etiketlerinin yer alması ve tüm bu etiketlerde o sayfaya özel seçilmiş anahtar kelime veya kelimelerin bu etiketlerin içerisinde bulunması gerekmektedir.

IV. Başlık Komutları : H1-H6 arasındaki başlık etiketlerinden (Headings) önem sırasına göre düzenli olarak faydalanılması gerekmektedir. Yine o sayfaya özel seçilmiş anahtar kelime veya kelimelerin mümkün olduğu kadar etiketlerin içerisinde yer alması gerekmektedir. Gelelim diğer On-Page SEO kuralımıza.

V. Etiketlerin Doğru Kullanımı: Yukarıda bahsi geçen tüm meta etiketlerin ve H1 başlık komutunun sadece bir kere kullanılması gerekmektedir. H2-H6 arası komutların da tercihen birer kere kullanılması önerilirken, bazı durumlarda tekrar edebilir. Yine o sayfaya özel anahtar kelimenin her etikette sadece bir kere yer alması gerekmektedir.

VI. Anchor Text Kullanımı: Her sayfanızda, özel anahtar kelimenin aynen yer aldığı minimum 1, maksimum 2 adet link olması gerekmektedir. Anchor text yani çıpa tekst kullanımı, On-Page SEO kuralları arasında önemli bir yere sahiptir!

VII. Link Yapısı: Site içi link yapısının belli bir mantık çerçevesine oturtulması gerekmektedir. Özellikle herhangi bir sayfadan gelişi güzel bir biçimde her sayfaya link verilmesi arama motorları tarafından negatif bir biçimde algılanır. Burada kast edilen çıpa tekst kullanımı ile ilgili biraz önce belirtilen On-Page SEO kuralı değil, diğer sayfalara spam algısı yaratabilecek bağlantılardır. Örneğin aynı anahtar kelime ile site içerisindeki 20 ayrı sayfaya verilen bağlantı hem mantık, hem yazım hem de listelenme kurallarına aykırılık göstermektedir. Farklı kelimeler ile aynısını yapmakta her sayfa için giriş ve çıkış link sayısının dengelenmesi kuralına aykırılık göstermektedir. Bunun için kategori özelliğinin kullanılması yerinde olacaktır.

VIII. Anahtar Kelime Yoğunluğu: Anahtar kelimelerin belli aralıklarla makul bir biçimde kullanılması gerekir. Şahsi kanaatimizi sorarsanız, anahtar kelime yoğunluğu için %2 ile %3 arasında kalmanızı, %5’lerin üzerindeki kullanımlara da ihtiyatla bakmanızı öneririz. Çünkü anahtar kelime yoğunluğunun çok yüksek olduğu web sayfaları arama motorları tarafından spam olarak algılanabilir.

IX. Medya Optimizasyonu: Sayfanıza eklediğiniz resimleri, videoları vb. anahtar kelimeler ile isimlendirmeniz, görsel arama sonuçlarında üst sıralara çıkmanız açısından önem arz eder.

X. İlinti Kuralı: Alan adı ile alt alt URL’ler, alt URL’ler ile sayfalar, sayfalar ile meta etiketler, meta taglar ile içerik arasında bir ilinti olması gerekir. Örneğin futbol üzerine bir siteniz varken makyajdan bahseden bir web sayfası dizayn etmeniz arama motorları nezdinde anlam bütünlüğü açısından olumsuz bir etki yaratır.
#1 - Ağustos 19 2016, 09:37:15

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.