Alternatifim Cafe

E Ticarette Stok Yönetimi

Discussion started on Konu Dışı

sabunkopugu

Stok yönetimi, e-ticaret siteleri açısından dikkat edilmesi gereken bir konu. Başarılı bir stok yönetimiyle müşterilere; toptan satın alınan ürünlerin birim fiyatlarını düşürme ve ürün siparişlerini hızlı teslim edebilme gibi faydalar sunmak, e-ticaret sitelerinin karlılığını artırabiliyor.

Yeterince sermayesi bulunan girişimciler, ürünlerini toptan satın alıp stoklayarak avantaj sağlayabiliyor. Diğer taraftan, e-ticarete yeni başlayan ve yeterli sermayesi bulunmayan e-ticaret girişimcileri için bu bir hayal gibi görünse de; başarılı bir stok yönetimi onlara da birçok fayda sağlayabilir.

Stok yönetiminde evkur gibi başarılı olmak için öncelikle bilimsel yöntemlerden yararlanmak gerekiyor. Çünkü bir e-ticaret şirketi için stok yönetimi; ölçmeyi, sonuçları analiz etmeyi ve kavramayı içeren karmaşık bir süreç.

E-ticaret girişimcilerinin satışlarını, kâr marjlarını ve pazar paylarını artırmaları; ürün stoklarını başarılı bir biçimde yönetebilmelerine bağlı. Bu anlamda, e-ticaret sektöründeki fırsatları ve ürünlerin pazardaki talep durumunu görmeyi sağlayan başarılı bir ürün stoğu yönetiminin temeli; başarılı bir analiz sürecine dayanıyor.Tedarikçiler; bir e-ticaret şirketinin başarısında veya başarısızlığında önemli rol oynayabiliyor. Tedarikçilerle teslim tarihi ve koşulları gibi konularda pazarlık etmeniz gerektiğinden; onlarla iyi ve sağlam ilişkiler kurmanızda büyük yarar var. Tedarikçilerinizle iyi ilişkiler kurmak aynı zamanda size; rakiplerinizle güçlerinizin yaklaşık olarak birbirleriyle eşit olduğu durumlarda, onların önüne geçmenizi sağlayabilecek bir “tedarikçi avantajı” da sağlar.

E-ticarette bugüne kadar iyi bir performans sergilemiş olabilirsiniz. Varsayalım ki şu anda; rakiplerinizden birinin, ürünlerinizi sizden daha ucuza satın aldığını öğrendiniz. Bu durum kısa süre içinde sektördeki fiyat avantajınızı yitirmenize neden olabilir. Çünkü e-ticarette müşteriler, genellikle bir ürünü satın almadan önce fiyat karşılaştırması yapıyor ve eğer farklı bir dış etken söz konusu değilse fiyatı daha düşük olan online mağazadan alışveriş yapmayı tercih ediyor.

Bu nedenle, rakiplerinizden daha düşük bir fiyatla ürün tedarik etme vb. gibi, rekabetle ilgili her ayrıntıda, her zaman özenli olmanız gerekiyor. Size rekabetçi bir avantaj sağlaması nedeniyle, başarılı bir stok yönetimiyle daha uygun fiyata ürün tedarik etme yollarını aramanızda yarar var. E-ticarette aliexpress gibi firmaların yaptığı gibi başarılı bir stok yönetimi için; müşterilerinizi iyi tanımanız, onların ihtiyaçlarını iyi kavramanız ve satın almayı isteyebilecekleri ürünleri doğru öngörebilmeniz gerekiyor. Aksi halde, stoğunuzda kalan ürünlerin satın alınmasını ummak ve beklemek durumunda kalabilirsiniz; ki bu da yükselen stok maliyeti ve karlılığın düşmesi anlamına gelir.
#1 - Ağustos 19 2016, 10:09:28

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.