Alternatifim Cafe

SEO Neden Yapılmalı?

Discussion started on Konu Dışı

sabunkopugu

Her sanal mağaza arama motorlarında yapılan aramalarda en üst sıralarda yer almak ister. Çünkü tüketiciler e-ticaret sitelerine arama motorları sayesinde ulaşmaktadır. Çoğunlukla ilk sayfadaki sonuçların ötesinde bir araştırılma yapılmaz, ancak ilk sayfada çıkan sonuçlar tatmin etmiyorsa, diğer sayfalara göz atılır. Dolayısı ile arama motorlarında arama sonuçlarında ilk sayfada mümkünse ilk sıralarda yer almak çok önemlidir. Arama Motoru Optimizasyonu sanal mağazanın üst sıralarda yer alması açısından önemlidir.

Arama Motoru Optimizasyonu gerek bir kurumun tanıtımı açısından ve gerekse o kurumun dünyanın herhangi bir yerindeki çocuktan-yaşlısına potansiyel müşterilere ulaşması ve kazancını katlaması açısından gerçekten de stratejik önem taşımaktadır. Arama motoru optimizasyonu yaparak arama motorlarında sıralamalarda ilk sayfalarda daha üst sırada çıkarak daha çok kullanıcıya reklam bedelleri ödemeden ulaşırsınız.

SEO onlarca blog açmaktan, hedef sitenin sayfalarını anahtar kelimeler ile doldurmaktan ve yüzlerce siteye hedef sitenin linkini eklemekten ibaret değildir. SEO  bunlardan çok daha fazlasıdır. Özellikle dikey e-ticaret siteleri için SEO gerçekten önemli bir faktördür. Sektördeki çoğu büyük e-ticaret sitesinin bugünlere gelmesinin başlıca nedenlerinden biri de SEO tarafında güçlü olmalarıdır.

Tasarımcı ve  web site sahiplerinin önceliği, ziyaretçilerin göz zevkine hitap eden (iyi gözüken) siteler oluşturmaktır. Ama web sitesi sahipleri, web sitesinin arama motorları ile olan uyumluluğuna maalesef gereken önemi vermezler. Web sitesi tasarımı ve arayüz kodlaması, arama motorları tarafından önemli kriterlerden biridir. Bu tip ayrıntıları bilen bir SEO çalışanı, siteyi arama motorlarına daha uyumlu hale getirmek üzere (site yayına alınmadan önce) site üstünde bazı çalışmalar yaparak siteyi arama motorlarına daha uyumlu hale getirebilir. Siteyi arama motorlarına uygun hale getirmek bir başka deyişle ziyaretçilere de uygun hale getirmek demektir.

SEO, genel olarak sitenizin sayfalarının arama motorlarında listelenmesini hedefler. SEO olmadan hangi anahtar kelimelerin arandığını, en çok hangi anahtar kelimenin hedeflenen trafiği yarattığını ve dolayısıyla hangi anahtar kelimeler üzerinden çalışma yapılmasını gerektiğini bilemeyiz. Sitenizin anahtar kelimesinde ilk sırada olması SEO değildir. Örneğin; Alisveris.com’un “Alışveriş” aramasında ilk sırada çıkması çok normaldir, bu “jenerik bir domain”e sahip olmak demektir. Normalde bu anahtar kelime arandığında sıralanmak için hiçbir şey yapmanız gerekmez. Gerçek SEO, verdiğiniz hizmet veya sattığınız ürünlerle ilgili arama motorlarında yapılan aramalarda sitenizin fark edilebilir olmasıdır. Yani birçok alt anahtar kelimede de arama motorlarında üst sıralarda olmanız gerekmektedir.

En iyi anahtar kelimeler her zaman en fazla ziyaretçi ve en fazla satışı getirmez. Yüzlerce alt kelime ile hedeflenen satışlar gerçekleştirilebilir. Emboodo sitenizi daha çok anahtar kelime yönünde optimize ederken hedeflenen trafiği sitenize getirir. Örneğin; arama motorlarında “Spor Ayakkabı” araması yapan kişi tahminen spor ayakkabı çeşitlerine ve spor ayakkabı fiyatlarına bakmak istemiştir. Bu tarz kelimelerden gelen ziyaretçilerin satış oranı düşüktür. “Puma Spor Ayakkabı” araması ise yukarıdaki aramanın biraz daha daralmış halidir. Aramayı yapan kişinin kafasında Puma markası belirmiştir ve o markanın ürünlerine bakmak istemiştir. Bu şekilde siteye gelen ziyaretçilerin ürün satın alma oranı daha yüksektir. En fazla satış ise direk marka ve model girilen aramalardan gelir, “Puma Lift Racer II” araması yapan kişi hem marka hem modele karar vermiş demektir. Bu hususta bu kişinin satın alım yapması için en önemli faktör fiyattır. Bu kelimenin aranma hacmi çok yüksek olmasa bile geri dönüşüm oranı yüksektir

Sitenizin bir aramada ilk sayfa ve ilk sıralarda yer alması bir markalaşma fırsatıdır. Ne kadar anahtar kelimede optimize olursanız aktif olarak o kadar markalaşma yapıyorsunuz demektir. Yüzlerce alt kelime ve yüzlerce aramayı birbiri ile çarptığınızda muazzam bir kitleye ulaşabileceğinizi siz de göreceksiniz. İşte bu birçok e-ticaret sitesini hem SEO hem de PPC’yi eş zamanlı yapmalarının sebebidir. Bu aynı zamanda, şirketin farklı kaynaklar ile organik olarak büyümesini ve markalaşmasını sağlar.

Bir arama yaptığımızda ilk sıradaki siteye değil de bir altındaki siteye neden tıklarız? Tabi ki aradığınız kelimenin karşınıza çıkan sonuç ile olan ilişkisinden dolayı. SEO, sadece sıralamada yükselmek için “title” ve “description” düzenlemek değildir. SEO, arama yapan kişinin diğer 9 web sitesi yerine sizi seçmesini sağlayacak kadar ilgi çekici olmasını sağlayacak şekilde düzenlemektir.
SEO bilen kişiler için için sıralama önemli değildir ve kesinlikle size sıralama ile ilgili garanti vermezler. Çünkü 3. sıradaki sitenin 2. sıradaki siteden daha fazla tıklama alabileceğini bilirler.

SEO hedeflenen trafiği ürettiği sürece başarılıdır, hedeflenmeyen trafik ise sitenize zarar verir. Daha çok tıklanma almak her zaman daha iyi değildir. Akıllıca düzenlenmiş bir başlık birçok tıklanma yaratabilir ama sitenize gelen ziyaretçiler 5 saniye sonra sitenizden çıkıyorsa bu hiç iyi değildir. Ziyaretçi sitenize farklı zamanlarda 2-3 kez girmişse ve aradığını bulamamışsa bundan sonraki aramalarında siteniz arama motorlarında ilk sırada listelense bile tahminen sitenizi görmezden gelecek ve rakiplerinizin sitelerine tıklayacaktır.

Seo danışmanı, satışlarla işin sahibi kadar ilgili olmalıdır. Bu yüzden hizmet verilen siteyi bir siteden çok bir proje olarak görmelidir. SEO Danışmanı kendisini projeye dahil etmediği sürece başarılı olamaz. Bir seo danışmanlığı  ziyaretçinin aramadan siteye, yönlendiği sayfaya ve dönüşüme geçmesine yardımcı olur. Bunun için sağlam bir mimari ve bir dizi sayfa içi optimizasyon stratejisi gereklidir. Yanlış çalışmalar ve yanlış stratejiler satış getirmez hatta zarar bile getirebilir. Satış getirmeyen bir SEO çalışması gerçek bir SEO çalışması değildir. SEO’nun ana amacı satış arttırmaktır.İyi uygulandığında SEO en fazla satış getiren kanaldır. Tüm pazarlama faaliyetlerinden en önce yapılması gereken ve en önemli online pazarlama hamlesidir.

#1 - Ağustos 18 2016, 12:54:05

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.