Alternatifim Cafe

Web Tasarımda SEO'nun Önemi

Discussion started on Konu Dışı

sabunkopugu

E ticaret, ticaretin internet üzerinden yürütülmesidir. Bu nedenle de klasik ticaret ile e ticaret arasında ticari mantık olarak farklılık bulunmamaktadır. Ancak kullanılan yöntemlerde bazı farklılıklar bulunmaktadır. Örneğin klasik ticarette bir markaya sahip olmak ve bir ticari unvana sahip olmak oldukça önemlidir. E ticarette de marka ve ticari unvan önemlidir ancak burada e ticaret sitesinin itibarı da son derece önemlidir. Bu nedenle de e ticaret siteleri isimlerini duyurabilmek için çeşitli yöntemlere başvurmaktadırlar.     İnternet siteleri açından en önemli konu, web sitesinin arama motorlarının üst sıralarında yer almasıdır. Web sitesinin arama motorlarında üst sıralarda yer alabilmesi için birçok yöntem uygulanmaktadır. Bir web sitesinin arama motorlarında üst sıralarda yer alabilmesi için yapılan çalışmaların tümüne seo denilmektedir. SEO'nun , Search Engine Optimization'dır. Türkçe çevirisi ise Arama Motoru Optimizasyonu olarak yapılır. Seo nedir arama motorlarında üst sıralarda yer alabilmek için yapılan çalışmaların tümü olarak adlandırılabilir. Günümüzde en çok kullanılan arama motoru şüphesiz Google'dır. Rakipleriyle arasındaki fark oldukça fazladır. Bu sebepten dolayı genelde Google baz alınarak arama motoru optimizasyonu yapılır.

Seo çalışmalarında bir web sitesinin, çeşitli yöntemler kullanılarak arama motorlarında üst sıralara yerleşmesi amaçlanmaktadır. İşte e ticaret sitelerinde de arama motorlarında üst sıralarda yer almak son derece önemlidir. Bu yüzden de seo çalışmaları e ticaret siteleri için de mühim bir konudur. Seo çalışmalarının temel mantığı arama motorlarında aranan kelimelerin web sitesi içeriğinde yer almasıdır. Bu sayede arama motorlarında aranan kelimeleri web sitesi içeriğinde kullanılmasıyla web sitesinin arama motorlarında üst sıralarda yer alması sağlanmaktadır.

Seo çalışmalarında amaç arama motorları gibi düşünebilmektir. Kullanıcıların arama motorlarına yazdıkları kelimeler, tamlamalar ve cümleler anlamsız bile olsa o kelime gruplarına birebir uyan kelime gruplarının site içerisinde kullanılması gerekmektedir.   Örneğin arama motorlarında ‘saat kayışı’ şeklinde bir arama çok yapılıyorsa bu durumda da web sitesi içeriğinde doğru tamlama olan ‘saat kordonu’ değil, arama motoruna yazılan ‘saat kayışı’ kavramı kullanılmalıdır. Bu sayede arama sonuçlarında üst sıralarda bu kelimenin geçtiği web siteleri yer alacaktır. E ticaret sitelerinde de seo’nun önemi oldukça fazladır. Hele ki bu sitelerin ticari amaçlı olarak kurulduğu düşünülürse arama motorlarında üst sıralarda yer alarak daha fazla müşteriye ulaşmanın bu siteler açısından ne kadar önemli olduğu anlaşılacaktır. Burada önemli olan nokta e ticaret sitesinin arama motorlarına uygun bir yapıda kurulmasıdır. Kurulacak bir e ticaret sitesinin arama motorlarıyla uyumlu olarak kurulması içinse metin içeriklerinde doğru anahtar kelimelerin kullanılması gerekmektedir.

Anahtar kelimeler seo çalışmalarının odak noktası oldukları için son derece önemlidirler. Arama motorları bu anahtar kelimeler aracılığıyla siteler arasında bir sıralama yapmaktadırlar. Bu nedenle de e ticaret sitesi açısından da anahtar kelimelerin önemi büyüktür. Eticaret sitesinde kullanılacak anahtar kelimelerin doğru belirlenmesi gerekmektedir. Bu kelimeleri belirleyebilmek için Google anahtar kelime planlayıcı aracını kullanmak faydalı olacaktır. Zira burada yer alan anahtar kelimeler dikkatli bir şekilde incelenip orada arama hacmi en yüksek olan kelimeler seçilmelidir. Tabi ki burada önemli olan bir diğer husus seçilecek anahtar kelimelerin sitenin içeriğiyle alakalı olmasıdır.

Bu planlayıcı içerisinde yer alan ve sitenizin konusuyla da ilgili olan arama hacmi yüksek olan anahtar kelimeleri e ticaret sitenizde kullanarak arama motorlarında üst sıralara çıkabilirsiniz. Ancak burada anahtar kelime seçerken dikkat edilmesi gereken bir diğer konu da rekabet değeri çok yüksek olan kelimelerin seçilmemesidir. Çünkü bu kelimeler birçok site tarafından kullanıldığı için onların rekabet değeri yüksektir. Sizin de bu kelimeyi seçmeniz durumunda hedeflediğiniz amaca ulaşmanız son derece zor olacaktır. Bu nedenle de doğru olan aranma hacmi yüksek ancak rekabet düzeyi düşük veya orta derecede olan anahtar kelimelerin seçilmesidir.

Ülkemizde, internet trafiğine çok büyük oranda arama motorları yön vermektedir. Arama motorları içinde ise Google ülkemizde, %90 civarında üzerinde bir paya sahiptir. Bu nedenle kurumsal seo danışmanlığı hem kurumsal prestij açısından hem de müşterilere ulaşmak açısından son derece önemli noktadadır.Kurumsal SEO danışmanlığı, ilk başta mevcut tasarımın ne kadar SEO’ya uygun olduğu ile başlar. Eğer gerekli ise yeni bir tasarım oluşturulur. Bundan sonra anahtar kelime analizi yapılır. Bu analiz hedef anahtar kelimelerimizi belirlememizi sağlar. Bundan sonra sayfa içi SEO teknikleri ve link inşası yer alır. Bunun gibi bir çok işlem ve araç kullanılacaktır. Ancak bu çalışmaların sonunda her trafik size kazanç olarak dönecektir.
#1 - Temmuz 21 2016, 10:38:05

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.