Alternatifim Cafe

Merak Ettiğim Birşey Var.

Discussion started on Merak Ettikleriniz

depresif

Merak ettiğim birçok şey var ama birini sormak istiyorum. :p Diyorsunuzki kainattaki mükemmel düzen, insan bedenindeki mükemmellik rastlantısal olamayacak kadar veya kendiliğinden oluşamayacak kadar kusursuz. Elbetteki bir yaratıcısı vardır diyorsunuz. Peki bu kusursuzluğu yaratan şey yarattıklarından çok daha mükemmel olmak zorunda değil midir? Ki zaten elbette Tanrı'nın bizden mükemmel olduğunu kabul ediyorsunuz. Peki daha az mükemmel olan bizler kendiliğimizden olamadık da bizden katlarca mükemmel olması gereken Tanrı nasıl kendiliğinden oldu? (Tanrı olmadı o zaten vardı demeyin çünkü kastım zaten o değil. Yani Tanrı nasıl bir yaratıcısız var olabiliyor?) Kendiliğinden oluşumuzu mantıklı göremiyorken Tanrı'nın kendiliğinden oluşunu nasıl açıklayabiliyoruz? Veya bu noktada düşünmekten vazgeçmemiz mi gerekiyor? İnsan aklı almaz diyor bazıları. O zaman kendi yaratılışımız üzerine de düşünmemeliyiz bence. Fikirlerinizi merak ettim.


Ateizm-İslamiyet karşılaştırmasına döndürmeyin lütfen. Ve konuyu başka taraflara çekmeyin. Sadece soruma cevap istiyorum.
#1 - Nisan 11 2008, 13:40:32

Allah(cc)'ın, altısı Zâtî, sekizi Subûtî olmak üzere 14 sıfatı vardır.

Zâtî Sıfatlar:
VÜCUD: Var olmak demektir. Onun varlığı kendinden olup, başka bir varlığa bağlı olmayan bir zâttır. Bütün herşeyi yaratan birisinin var olması gerekir. Bu yüzden Allahü Teala'ya Vâcibü'l-Vücûd denilmiştir. Allah'ın yok olduğunu iddia etmek, onun yarattığı bütün kâinat ve içindekilerin varlıklarını inkâr etmeyi gerektirir. Çünkü herşeyi yaratan ve var eden O'dur.

KIDEM: Allah(cc)'ın varlığının ezeli olması. Onun varlığının başlangıcı yoktur ve varlığı zamana bağlı değildir. Yani önce yok iken sonradan var olmuş değildir. Geçmişe doğru ne kadar gidilirse gidilsin Allah(cc)'ın var olmadığı bir an bile yoktur ve düşünülemez. Zaten zamanı ve mekânı yaratan da O'dur. O Allah(cc) ki zaman kayıtlarından münezzehtir.

BEKA: Allah(cc)'ın varlığının sonu olmaması. Bâkî ve Sonsuz olmasıdır. Onun varlığının başlangıcı olmadığı gibi sonu da yoktur. Herzaman vardı ve hep var olacak. Geleceğe doğru ne kadar gidilirse gidilsin onun yok olduğu veya varlığının sona erdiği hiç bir an olamaz. Başlangıcı olmayan bir varlığın sonunun olmaması gerekir.

MUHALEFETÜN LİL-HAVÂDİS: Allah(cc)'ın sonradan yaratılan hiçbir varlığa benzememesidir. Her ne akla geliyorsa veya düşünülüyorsa o Allah değildir. Çünkü akla gelen ve düşünülen şeyler hep sonradan yaratılmış, yok iken var olmuş şeylerdir.

KIYAM Bİ-NEFSİHÎ: Allah(cc)'ın hiçbir varlığa ihtiyaç duymamasıdır. Allah(cc), hiçbirşeye bağımlı ve muhtaç değildir. Bilakis yaratılan varlıklar ona muhtaçtır.

VAHDANİYET: Allah(cc)'ın bir ve tek olmasıdır. Sıfatlarında, ilahlığında, yaratıcılığında, benzerliğinde ve diğer özelliklerinde eşi/ortağı yoktur.

  Bu yazdıklarım Allah c.c zatına yani sadece kendisinde bulunan özelliklerdir.Bunları tefekkür etmek haramdır.Allah c.c yarattığın mahluğun aczini bilerek ikaz etmiştir.Bu konu üzerine ısrar edildiği vakit araya şeytan girer ve insanı şaşırtması kolaylaşır.Aklın hayalin alamayacağı anlatımını izah edemeyeceğimiz bir yücelik kudret sahibi mevcuttur.
  İnsanoğlunun ve tüm canlıların yaratılışını bilim izah ediyor.Bunun bir yaratıcısı sahibi olduğunua işaret ediyor.Allah c.c bilimin elde ettiği bilgileri 1400 sene evvel Kuran-ı Kerimde izah etmiş.Ademoğlununda bunlardan ibret alması gerektiğini söylemiştir.Aynı şekildede kendi varlığıyla ilgili bilgiler vermekte dikkat edilmesi gereken hususların altını çizmektedir.
  Akla takılan bu konu sadece inanan yada inanmayan değil nefsi levvame mertebisini geçen muttaki bir kulun zihninede takılmaktadır.Çünkü mümin olma yolunda ilerleyen adem yaratanına duyduğu aşk ve muhabbet dolayısıyla O'nu baktığı heryerde görmeye çalışır.O'na şekil vermeye zihninde canlandırmaya çalışır.Ademin bu istek ve arzusu O'nun hakkında şüphesinden değil aşık maşuk ilişikisiyle duyduğu muhabbetten saf düşüncedir.Niyet ademce halis olmasına rağmen çok tehlikelidir.Çünkü O'nu gördüğümüz şeyleri ölçü alarak değelendiremeyiz.Bundan ısrar etmek mazallah insanı küfüre götürür.Bu hali aşan muttaki kul mümin olma mertebesine ulaşır.Mümin acabasız şeksiz şüphesiz inanan kimsedir. A.e.o
#2 - Nisan 12 2008, 21:10:47

o soruyu kendine sorarken beyninde hiç bişe oluyomu.bende bunu merak ediyorum.
benim beynim sızlıyo ve hemn silip atıyorum.
birde sizli bizli yazmışsın.sence öyle birşey varmı bunuda merak ettim.siz derken sen yokmusun içinde.
Allah vardır ve birdir .o sameddir.doğmamış ve doğurmamıştır.
ihlas suresi.yarım kaldı hatırlanmadı.sonra yazarım.bu sure kuranı kerimin 3te 1ine denktir.bilmiş ol.
#3 - Nisan 12 2008, 21:43:22
BİR HİLAL UĞRUNA YARAB NE GÜNEŞLER BATIYOR.
Derken Mehmet Akif bizi düşündümü acaba.
herşey hilal uğruna.

Merak ettiğim birçok şey var ama birini sormak istiyorum. :p Diyorsunuzki kainattaki mükemmel düzen, insan bedenindeki mükemmellik rastlantısal olamayacak kadar veya kendiliğinden oluşamayacak kadar kusursuz. Elbetteki bir yaratıcısı vardır diyorsunuz. Peki bu kusursuzluğu yaratan şey yarattıklarından çok daha mükemmel olmak zorunda değil midir? Ki zaten elbette Tanrı'nın bizden mükemmel olduğunu kabul ediyorsunuz. Peki daha az mükemmel olan bizler kendiliğimizden olamadık da bizden katlarca mükemmel olması gereken Tanrı nasıl kendiliğinden oldu? (Tanrı olmadı o zaten vardı demeyin çünkü kastım zaten o değil. Yani Tanrı nasıl bir yaratıcısız var olabiliyor?) Kendiliğinden oluşumuzu mantıklı göremiyorken Tanrı'nın kendiliğinden oluşunu nasıl açıklayabiliyoruz? Veya bu noktada düşünmekten vazgeçmemiz mi gerekiyor? İnsan aklı almaz diyor bazıları. O zaman kendi yaratılışımız üzerine de düşünmemeliyiz bence. Fikirlerinizi merak ettim.


Ateizm-İslamiyet karşılaştırmasına döndürmeyin lütfen. Ve konuyu başka taraflara çekmeyin. Sadece soruma cevap istiyorum.
pes diyorum aklımdan geçen soruların bir tamamı var burada düşündüm düşündüm içinden çıkamadım en sonunda bıraktım sorgulamayı ve gerçekten aklım almadı delirmek üzere hissettim kendimi allah rızası için biri açıklasın şu durumu
#4 - Nisan 14 2008, 19:41:46
cem bey biz öyle çok telefonla konuşmak istiyoruz ki şöyle bi konuşsak da telefon kulağımıza yapışsa :Ç

//forum.alternatifim.com/index.php?topic=108329.01


=>Tanrı olmadı o zaten vardı demeyin çünkü kastım zaten o değil. Yani Tanrı nasıl bir yaratıcısız var olabiliyor?) Kendiliğinden oluşumuzu mantıklı göremiyorken Tanrı'nın kendiliğinden oluşunu nasıl açıklayabiliyoruz" <=

Bunu Açıklayan Yada Açıklığa Kavuşturan Bizler Değiliz Bu Bize 1400 yıl Önce İhlas Süresinde Belirtilmiştir.

1.De ki: O, Allah birdir. 
2.Allah sameddir. 
3.O, doğurmamış ve doğmamıştır. 
4.Onun hiçbir dengi yoktur


Tanrı nasıl bir yaratıcısız var olabilme => Bu Bizim İçin Geçerli. Varolam Bizleriz. Bizlere Verilen Nimetleri Doğru Kullanabilmemiz sonucu Sadece Dünyamızın,galaksimizin,Güneş Sisteminin ve Sadece Samanyolunun yoktan Var Edildiğini Biliyoruz. Bu Sadece Türkiye'nin Yüz ölçümü Büyüklüğünde 100 ülke Düşün. ve Bu 100 ülkenin Her Karışında Ağaçlar düşün. Bu ağaçların Dallarındaki yaprakları Düşün.Düşün Düşün. Şimdi Dur ve İnsanlığın Gizemlilğini sırrını çözdüğü HEr Şeyin Sadece Bir Yapral olduğunu Düşün. ve Geriye Kalan Yaprakların Yaratılış Nedenlerinin Bir Birinden Farklı olduğunu Düşün. Bu Farklı Yaratılışın ve nasıl Yaratıldığının Tüm Cvplari verildikten sonra Ulaşılabilecek En Son Halka Tanrı'nın Var olma Nedeni ve Nasıl Var olduğudur.
#5 - Nisan 15 2008, 13:14:10
“Burada her çeşit suale cevap verilir. Her müşkil halledilir. Ama hiç kimseye sual sorulmaz.”

depresif

swap beynim sızlamıyor. Asıl senin dini inancını sağlayan şey beyin sızılarınsa inancında çok samimi olduğunu söyleyemeyiz değil mi? Nede olsa inanmak için inanıyorsun. Kendini inanmaya mecbur gördüğün için inanıyorsun. Tanrı'nın varlığı üzerine hiç düşünmeden Tanrı'nın var olduğuna inanıyorsun. Ben sanmıyorumki onun varlığını anlamaya, anlamlandırmaya çalışmamız yasak olsun. Aksine insanın inancını kuvvetlendirir. En azından bir dayanağı olur insanın. Beyin sızılarından bahsetmiyorum. Daha mantıklı şeyler kastım. Ayrıca konu benim dini inancım değil. Ben de saptırma gayeni merak ediyorum. Siz demişim biz demişim onlar demişim.. Farkediyor mu senin için?

Bana bilmediğim birşey söylememişsiniz. İşte ben bu söylediklerinizi nasıl açıkladığınızı soruyordum. İhlas'ta söylenene inanmam için bunu öğrenmek istiyorum.
#6 - Nisan 15 2008, 18:06:14

#7 - Nisan 15 2008, 18:21:57
« Son Düzenleme: Nisan 15 2008, 18:22:36 Gönderen: rexino »

depresif

Ekşi sözlükten konu ile alakalı güzel bir entry, buyrunuz;
http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=peki+ama+allahi+kim+yaratti+sorunsali%2F%40immanuel+tolstoyevski


Evet güzel bir yazıymış, teşekkürler. Bu soruların cevabını verebilene hiç rastlamadım ne yazıkki.
#8 - Nisan 15 2008, 19:05:31

night

Böyle bir şeyi düşünmene gerek yok.
Allahü Teala, Kur'an'da açıkça anlatmış Kendisini. Kur'an'a inanmam dersen o senin sorunun. o zaman Allah'a da inanmıyorsun demektir. Kur'an: Allah'ın sözleridir zira.
#9 - Nisan 15 2008, 22:44:24

depresif

Böyle bir şeyi düşünmene gerek yok.
Allahü Teala, Kur'an'da açıkça anlatmış Kendisini. Kur'an'a inanmam dersen o senin sorunun. o zaman Allah'a da inanmıyorsun demektir. Kur'an: Allah'ın sözleridir zira.

Kur'an'a içgüdülerinle mi inanıyorsun? İnanma sebebin nedir? Bu konudaki dayanağın nedir? Ben sana onu soruyorum. Hristiyan bir ailenin çocuğu olarak doğsan o zaman sorgusuz sualsiz İncil'e inanacaktın. Bu davranışın doğru mudur o zaman?
Hani Ateistlere sürekli diyorsunuz ya evrenin eşsiz düzeni nasıl kendiliğinden var olabilir diye. İşte ben de diyorumki bizim yaratıcımız, bizden daha kusursuz, nasıl kendiliğinden oldu o zaman? Bizim kusursuzluğumuzu sorgulayan sen, bu noktada neden düşünmüyorsun? Neden Kur'an'da yazıyor demekle yetiniyorsun? Kur'an'da yazıyor yazmasınada senden bunun sebebini soruyorum. Buna neden inandığını.. Anlatabiliyor muyum?
#10 - Nisan 16 2008, 17:59:17

night

Kur'an'a Allah'ın sözü olduğu için, son kitap olduğu için Son Peygamber Hz. Muhammed (s.a.v.)'ye gönderildiği için, en önemlisi hiç değiştirilmediği için inanıyorum. Hıristiyanlar her gün yeni seri incil basıyorlar roman gibi, güya kutsal kitap böyle aptallık mı olur?

Bu noktada düşünemem hiç bir insan zekası bu konu hakkında düşünecek kadar büyük değildir. İnsanın aklı yetmediği için Allahü Teala, Kur'an'da belirtmiştir zaten. Benim için Kur'an'a iman etmek bütün soruları cevaplamama yetiyor. İnanırsam hiçbir şey kaybetmem.

Böyle şeyleri sorgulama sorguladıkça kafayı yersin. Gerçekliği kesin olan şeyler sorgulanmaz zaten. İspat istersen orası senin mantığına bağlı.
Bir arabayı iki kişi sürebilir mi? arabayı icat eden olmasaydı araba nasıl olacaktı?
#11 - Nisan 16 2008, 21:45:35

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.