lailklik çok farklı algılanıyo bazı kesimlerce..bunu bilirim
lailklik çok farklı algılanıyo bazı kesimlerce..bunu bilirim
gavurluk ihanet gibi mesela dimi :öff
haklısın ben de bunu bilirim :okey
lailklik çok farklı algılanıyo bazı kesimlerce..bunu bilirim
gavurluk ihanet gibi mesela dimi :öff
haklısın ben de bunu bilirim :okey
gayet mantıklı bir cevap. :okey
Saygı bekliyorsan,saygı göstermelisin. :öff
Saygı bekliyorsan,saygı göstermelisin. :öff
Adamına Göre Muamale :haydut
ewet kesinlikleSaygı bekliyorsan,saygı göstermelisin. :öff
Adamına Göre Muamale :haydut
kesinlikle evet...
ne ekersen onu biçersin :muhah
güzel...güzel ama...bence yeteri miktarda uygulanmıyor...hele ki doğuda laikliğin uygulanıyor olması sözkonusu bile diil bence...ya sizce? :alala
Laikliğin anlamını başka şeylerle karıştırma... :öffgüzel...güzel ama...bence yeteri miktarda uygulanmıyor...hele ki doğuda laikliğin uygulanıyor olması sözkonusu bile diil bence...ya sizce? :alala
bence de kesinlikle bu ülkede tam olarak bi laiklik yok
laiklik din vicdan özgürlüğüdür eee hani niye karışıyolar milletin ibadetine giydiğine isteyen istediğini giyer isteyen bü ülkeye zararlı olmadığı sürece istediği ibadeti yapar herkesin kendine kalımış bişi bu ama bu ülkede ben bu özgürlüğü göremiyorum
Mustafa Kemal Atatürk'ün kendi ifadeseiyle Laiklik ilkesinin tanımı''Laiklik yalnız din ve devlet işlerinin ayrılması demek değildir. Bütün yuttaşların vicdan, ibadet ve din hürriyeti de demektir.
Laiklik, asla dinsizlik olmadığı gibi, sahte dindarlık ve büyücülükle mücadele kapısını açtığı için, gerçek dindarlığın gelişmesi imkanını temin etmiştir.
Din bir vicdan meselesidir. Herkes vicdanının emrine uymakta serbesttir.''
Laiklik günümüzde çok farklı bir duruma gelmiş.Bu işin bir orta yoluda henüz bulunabilmiş değil..
Ya ülkede insanlara dinlerini yaşatmamayı amaçlıyorlar.. Özgürlüklerini ,, yaşama haklarını kısıtlıyorlar..
Ya da aşırıya kaçıp ,, devlet işlerinede dini karıştırıyor ülkenin geleceğiyle oynuyorlar gene yaşama haklarımız kısıtlanıcak
2 durumda da İnsan haklarının yendiğini düşünüyorum .. :öff
laiklik o kadar yanlış algılanıor ki..
laiklik dinsizlik demek değildir devlet yönetimine dini karıştırmamaktır...
sen ibadetini yapıyorsun öyleyse sen cumhuriyet karşıtısın, şeriati geri istiyorsun
NE ALAKA??
cumhuriyet özgürlük değil midir?
insanın belki de en doğal hakkı olan yaradana inanma ona ibadet etmeyi nasıl olur da cumhuriyet karşıtı olarak görürsün?
anlamıyorum :hii? :ohmygod
b*k karışmadık. 800 bin Ermeni'yi katlettik, 200 bin Rum'u öldürdük veya göçe zorladık. Anadolu'da "Türk" olan herşeyi aşağıladık ve yüzyıllarca Anadolu aynı şekilde kaldı Dünya ilerlerken. Osmanlı tarihi sürekli isyan ve katliam tarihidir. Faşistler yazarken bile salyalarını akıtıyorlar. Osmanlı'nın mirasçıosı TC devleti, şimdi de kürtlerin özgürlüğünü kırmaya çalışıyor.
...
Özgür bir ülkeymiş. Faşist cinayet şebekesi katil MHP'nin meclise girebilmesini sağlayacak kadar özgür bir ülke! Kenan Evren'lerin elini kolunu sallayabileceği denli özgür bir ülke! Hadi ordan faşist!
bu ülkede "türkiye laiktir laik kalcak.!" şeklinde sloganlar atıldığı sürece laik deildir.. eğer bu ülkede haşemalısıyla bikinilisi aynı sahilde denize girebiliyor ve kimse kimseye birşey demiyosa zaten laiklik var demektir aslında ya da şöyle diyeyim bir apartmanı kendi içinde devlet kabul etsek o apartmanda yaşayan başı açıklar başı kapalılar birarada dostça yaşıyorsa laikizdir. Ama malesef daha laiklik nedir bilmezken insanların bu sloganları atması bizi pekde laik yapmıyor.. biri çıkar bi laf atar diğer herkes sorgulamadan ne nedir bilmeden o lafın arkasında durur düzen böyle gelmiş böyle gidiyor inş değişir günün birinde.
Kişi laik olmaz, devlet laik olur. Laik kelimesinin anlamı, ruhani olmayan kimse, dini olmayan şey, fikir, müessese, prensiptir. Sen kalkıp da ben laikim diyemezsin zaten. Laik olan devlettir.
Laik olma, dünya işlerini din işlerinden, dini otoriteden ayrı olarak ele alma şeklinde tarif edilir. Bugün hukuki manada laiklik, devlet ile din işlerinin ayrılığı, devletin vicdan hürriyetinin gerçekleşmesinde tarafsız kalmasıdır. Başka bir ifadeyle devletin Allah ile kul arasından çekilmesi ve dinin de devlet işlerine karışmaması, yani akıl ve imanın yetki alanlarının birbirinden ayrılmasıdır.