Alternatifim Cafe

Her Telden => Yararlı Bilgiler => Lüzumsuz Bilgiler => Konuyu başlatan: Mercey - Ocak 18 2010, 19:08:48

Başlık: Türkler en çok ne seyrediyor?
Gönderen: Mercey - Ocak 18 2010, 19:08:48
IPSOS KMG araştırma şirketinin Türkiye'nin 34 ilinde, 16 bine yakın örneklemle yaptığı araştırmanın sonuçlarıyla ‘Türkiye'yi Anlama Kılavuzu' oluşturuldu.

Araştırmanın sonuçlarına göre, Türkiye'de televizyon başına oturanların yüzde 62'si yerli dizileri izliyor. Spor programları ise en çok izlenen programların içinde ilk 10'da bile yer almıyor.

Ipsos KMG araştırma şirketinin, Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç.Dr. Halil Nalçaoğlu tarafından yönetilen, ‘Türkiye'de Yaşam Tarzları ve Trendler' araştırmasının sonuçları, Antalya Kemer'deki bir otelde düzenlenen basın toplantısıyla açıklandı.

Doç.Dr. Nalçaoğlu, araştırmanın, eğitim, sağlık, kimlik, aidiyet, boş zamanların değerlendirilmesi, siyaset gibi 10 ana başlık altında Türkiye'nin 34 ilinde, 16 bine yakın örneklemle yapıldığını belirterek, ortaya çıkan araştırmanın sonuçlarından ‘Türkiye'yi Anlama Kılavuzu' oluşturulduğunu belirtti.

Araştırma sonuçlarına göre Türkiye'de televizyon başına oturanlar en çok yerli dizileri izliyor, bunu haberler ve haber programları takip ediyor. Daha sonra ise komedi şovlar ve yarışma programları geliyor. İzleyicilerin tercihleri arasında yüzde 62 ile yerli diziler, yüzde 61'le haber ve haber programlarının bulunduğunu belirten Doç.Dr. Nalçaoğlu, ardından ise yüzde 41 ile komedi programları, yüzde 37 ile yabancı filmler geldiğini söyledi. Spor programlarının ise ilk 10'da yer almadığını açıklayan Nalçaoğlu, Türkiye'de yüzde 70'e yakın bir kesimin ‘Değerlerimize zararlı medya içeriğinin' sansürlenmesine onay verdiğini kaydetti.

Televizyonda izlediği haberlere inandığını söyleyenlerin oranının yüzde 44 olduğunu kaydeden Doç.Dr. Halil Nalçaoğlu, ‘Gazetede okuduğum haberlere inanırım' diyenlerin yüzde 36, ‘Haber kaynakları siyasi iktidardan bağımsızdır' görüşünü taşıyanların ise yüzde 25 olduğunu vurguladı.

MARKA BAĞIMLILIĞINDA DÜŞÜŞ
Araştırmanın marka bağımlılığıyla ilgili sonuçlarına göre ise marka bağımlılığında düşüş görülüyor.

‘Bilinen markaları tercih ederim' diyen örneklemlerin oranı 2005'te yüzde 65 iken, 2007'de 64, 2009'da ise yüzde 56'ya geriledi. ‘Biraz pahalı da olsa istediğim markayı alırım' diyenlerin ise 2005'teki yüzde 50'lik orandan 2009'da yüzde 42'ye gerilediği görüldü. Doç.Dr. Nalçaoğlu, kullandığı markayı kolay kolay değiştirmeyeceğini ifade edenlerin ise yüzde 46 olarak belirlendiğini söyledi.

DEMOKRATİK AÇILIM
Doç.Dr. Nalçaoğlu, araştırma sonuçlarından elde ettikleri verilere göre, sosyo-ekonomik statü ve eğitim seviyesi yükseldikçe ‘Demokratik Açılım' sürecine desteğin düştüğünü, Marmara ve Ege bölgesinde desteğin düşük, Doğu Anadolu ve Güney Doğu Anadolu'da ise yükseldiğini gözlemlediklerini söyledi. Doç.Dr. Halil Nalçaoğlu, bu sürecin, her kesime yarar sağlayacağını düşünenlerin oranının ise yüzde 30 olarak belirlendiğini söyledi.

DİNİ İNANÇ
Araştırma sonuçlarına göre, ‘Dini inanç hayatıma yön veriyor' diyenlerin oranı 2005'te yüzde 67 iken, 2007'de yüzde 72, 2009'da ise yüzde 66 olarak belirlendi. ‘Bu ülkeyi eleştiren beğenmiyorsa gidebilir' görüşündekilerin ise 2005'te yüzde 61 iken 2009'da ise yüzde 56'ya düştüğü görüldü.

Anketteki, ‘Askerler bağımsızlığımızın ve toplumsal düzenin güvencesi' maddesine ‘katılıyorum' diyenlerin oranı yüzde 85 olduğuna dikkati çeken Doç.Dr. Nalçaoğlu, bu oranın 2005'te yüzde 92, 2007'de ise yüzde 91 olduğunu söyledi.
Başlık: Ynt: Türkler en çok ne seyrediyor?
Gönderen: Night - Ocak 20 2010, 23:57:37
Araştırma bi nebze doğru, yerli diziler izlemekte üstümüze yoktur (6)
Ama spor programlarının izlenme oranına şaşırdım açıkçası, ben bile izliyorken bayağı bi yüksek olması lazımdı :4