Alternatifim Cafe

Yeni Porsche 911 GT3 RS

Discussion started on Tuning

Daha yüksek motor gücü.. Daha düşük ağırlık.. Daha kısa vites oranları.. İşte ayrıntılar..

Yüksek bir standartla optimize edilmiş şasiye sahip Yeni Porsche 911 GT3 RS, 911 GT3'ün yarış versiyonunun homologasyonu için temel oluşturuyor. Böylece Porsche 911 GT3 RS, Porsche'nin eşsiz yarış geçmişini yeni ufuklara taşımak için kilit bileşenleri sağlıyor ve yol kullanımı için onaylanmış, kökleri 1973'teki klasik Carrera RS 2.7'ye kadar giden, ödün vermeyen, motor sporlarına yönelik 911 versiyonları serisini devam ettiriyor.

Porsche 911 GT3'ün kalbini oluşturan güç ünitesi daha önce 911 GT3'te kullanılmış kendini ispatlamış düz altı silindirli “***” motoru temel alıyor. 911 GT3'ün motoru gibi RS'ninki de artık 3.6 litre yerine 3.8 litre hacme sahip, ama bu modelde daha da fazla güç üretecek ve daha da hızlı bir şekilde yüksek devirlere ulaşacak şekilde tasarlanmış.

Araçtaki doğal emişli motor 911 GT3'teki kardeşine göre 15 bg fazla, yani 450 bg üretiyor. Bu önceki Porsche 911 GT3 RS'ye göre 35 bg daha yüksek; altı silindirli modele göre litre başına en az 118 bg üretim anlamına geliyor ki bu da turbo beslemeli olmayan bir motor için son derece yüksek bir değer. Birçok başka yüksek performanslı motorların aksine, yeni Porsche 911 GT3 RS'deki güç ünitesi günlük kullanıma da gayet uygun.

Yeni 911 GT3 RS kısa mesafeli vites koluna sahip olan, aynı zamanda düşük ağırlık ve yüksek verim için optimize edilmiş özel bir altı vitesli mekanik vites kutusuyla geliyor. Bütün motor ve yol hızlarında performans seviyesini geliştirmek için vitesler 911 GT3'tekine göre daha kısa şanzıman oranlarına sahip.

Yeni spor otomobil, Porsche Aktif Süspansiyon Yönetimi'ni (PASM) bünyesinde barındırıyor; bu sistem ilk defa olarak amaca göre yapılmış ve özel olarak şasinin sportif davranışını daha geliştirecek şekilde ayarlanmış. Yalnızca arka aksta değil, ön aksta da daha geniş bir iz genişliğine sahip olan yeni Porsche 911 GT3 RS'nin gövdesi de buna uygun olarak genişletilmiş. Yeni otomobilde ilave çamurluk kemeri kapaklarının kullanılması burunun açıklığını da arttırıyor. Önde 9 inç genişliğinde jantlar ve 245/35 ZR 19 spor lastikler, arkada da 12 inç genişliğinde jantlar ve 325/30 ZR 19 spor lastikler bulunuyor.

Porsche Aktif Aktarma Organı Yuvaları (Porsche Active Drivetrain Mounts - PADM) standart olarak geliyor ve yeni Porsche 911 GT3 RS 'in sürüş dinamiklerini daha da yüksek bir seviyeye taşıyor. Sürüş koşullarına bağlı olarak, motor yuvaları sertliklerini ve sönümleme etkilerini aktarma organının kaporta içindeki hareketine direnecek şekilde değiştiriyor; bu yarış pisti ya da çok virajlı bir yol gibi zorlayıcı bir parkurda hızla sürerken dinamik avantajlar sağlıyor.

Otomobilin yarış pistindeki nitelikleri de RS'in aerodinamik yapısının GT3'tekine göre daha da fazla bastırma kuvveti oluşturuyor olmasının faydasını görüyor. Porsche bu yarış nitelikleri nedeniyle 2010'da bir başka yeni özellik olarak lityum-iyon akü seçeneği sunacak. Geleneksel kurşun akünün yerine geçen bu yenilikçi akü ağırlığı en az 10 kilogram azaltıyor.

Yeni Porsche 911 GT3 RS aynı zamanda dinamik görünümüyle de motor sporlarıyla yakın bağlantısını gösteriyor; özel tasarımlı alüminyum kanat desteklerine sahip yeni, büyük karbon fiber arka kanat bunu tasdik ediyor. Cüretkar görünüm dışında diğer ayırt edici sportif motifler arasında düşük sürüş yüksekliği, ekstra hafif titanyum spor egzozun karakteristik ikili boruları ve bu modele özgü özel ön ve arka parçalar sayılabilir.















#1 - Ağustos 27 2009, 12:57:27

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.