Formula 1 Dünya Şampiyonası'nın ilk yarışı 1950 yılında İngiltere'de Silverstone'da yapıldı. O günlerde yarışın uzunluğu 300km veya 3 saat ile sınırlıydı. Arabalar 4500cc haciminde atmosferik beslemeli veya 1500cc hacminde turbo beslemeli olabiliyordu. Puanlama sistemi bugüne göre farklıydı, ilk 5 pilota sırasıyla 8-6-4-3-2 puan veriliyordu, ayrıca en hızlı tur derecesini yapan pilot ekstra 1 puan alıyordu. Pilotlar aynı arabayı paylaşabiliyordu ve aldıkları puan da aralarında paylaştırılıyordu. Şampiyona klasmanı belirlenirken ise en iyi 4 yarış puanı esas alınıyordu.
1952 ve 1953 Dünya Şampiyonası yarışları Formula 1 araçlarının azlığından dolayı Formula 2 araçları ile düzenlendi. Motorları ise 2000cc atmosferik beslemeli veya 500cc turbo beslemeli idi.
1954 Formula 1 arabalarının yeniden tanıtımına sahne oldu. Maksimum motor hacmi atmosferik beslemeli 2500cc veya turbo beslemeli 750cc olabiliyordu. Puanlandırma sistemi de değişmişti, en iyi 5 puan şampiyona klasmanında dikkate alınıyordu. 1958'e kadar kurallarda pek önemli bir değişiklik olmadı. 1958'de ise artık pilotlar aynı arabayı paylaşamıyorlardı ve bununla birlikte maksimum yarış süresi 2 saat ile sınırlandırlımıştı. Puanlama ise artık bir sezon içindeki en iyi 6 puan üzerinden yapılıyordu.
1960'da en iyi tur zamanını yapana verilen ekstra puan kaldırıldı. 1961'de ise arabaların minumum ağırlığı kuralı ilk kez uygulanmaya başladı ve şasi sınırlandırmaları koyuldu. Puan sistemi ilk 6'da yarışı bitiren pilotlar için 9-6-4-3-2-1 olarak değiştirildi.
Maksimum motor hacmi 1966'da atmosferik beslemeli motorlarda 3000cc, supercharge beslemeli motorlarda 1500cc olarak sınırlandırıldı. 1972'de ise motorların en fazla 12 silindirli olabileceği kuralı getirildi.
1983'de aerodinamik kurallar genişletildi. 3 yıl sonra motor hacmi 1500cc ile sınırlandırıldı. Besleme turbo veya atmosferik olabiliyordu. Bu sadece bir kaç yıl sürebildi. 1989'da turbo beslemeli motorların devri kapandı. Artık sadece atmosferik beslemeli olacak motorların hacimleri 3500cc ile sınırlandırıldı. Puan sistemi 1984'e kadar devamlı değişti, 16 yarıştaki en iyi 11 derecenin dikkate alınması 1991'e kadar devam etti. 1991'de ise artık 16 yarışın hepsi puanlamada etkili oldu ve bugünkü halini almış oldu.
Günümüzde ise maksimum 3000cc atmosferik beslemeli motorlar kullanılıyor. Çekiş kontrol ve aktif süspansiyon gibi elektronik sistemler 1990'lı yıllarda kaldırılmıştı, fakat 2001'de çekiş kontrol sistemi kullanımı yeniden serbest hale geldi. Lastiklere ise son senelerde oluklu olma şartı getirilmişti
.
==ÜyELeR==