Alternatifim Cafe

DirectX 12'nin oyun videolarına katacağı farklar

Discussion started on Oyun Genel

sabunkopugu

Microsoft'un Windows 10 ile birlikte duyurduğu en büyük yeniliklerden biri de yeni DirectX versiyonu olan DirectX 12'ydi. DirectX temel olarak Windows işletim sistemi üzerinde oyunların çalışmasını sağlayan ve donanımımızın gücünü oyunlarda kullanmanıza imkan tanıyan yazılımsal bir arayüz. Microsoft DirectX'i ilk olarak Windows 95 işletim sistemiyle birlikte hayatımıza sokmuştu. DirectX ilk çıktığı zamandan itibaren geliştirilmeye devam etti ve versiyonu yükseldikçe bize daha güzel görünen, daha yüksek performansla çalışan oyunlar oynama imkanı verdi.

DirectX 12'ye göz attığımızda küçük rötuşlar içeren bir güncellemeden ziyade köklü değişiklikler ve yenilikler getiren yeni bir DirectX versiyonu görmekteyiz. Bu yazımızda DirectX 12 ile birlikte gelecek yeniliklere ve bu yeniliklerin oyunlarda ne gibi değişiklikler yaratacağına göz atacağız.

Şu an bilgisayarlarımızda yaygın olarak DirectX 11'den faydalanan oyunları oynayabiliyoruz. Günümüzdeki oyunların grafik kalitesini göz önünde tutarak DirectX'in ilk halinden sonra nasıl geliştiğine tanık olabilirsiniz. DirectX 11, bir önceki DirectX versiyonuna göre de kalite açısından büyük yenilikler getiriyordu. Bu yeniliklerden en büyüğü Tessellation özelliğiydi. Bu özellik sayesinde daha detaylı modellemeler görebiliyorduk.

DirectX'in yaygın olarak kullanılan versiyonu DirectX 11'in çalışma mantığında bütün işlem yükü sadece bir işlem kanalı üzerinden yürütülüyor. Bunun açıklaması şu; ne kadar çok çekirdekli bir işlemciye sahip olsanız da işlemcinizin yaptığı hesaplamaların hepsi tek bir iletim kanalına(thread) sığdırılıyor. Bu da işlem yükü ağır oyunlarda takılmalar, aksamalar ve kasılmalar yaratıyor.

DirectX 12'nin getirdiği yenilikler bunlarla da sınırlı değil. DirectX 12 ile işlemcinizin ekran kartınıza gönderdiği grafik çizim komutlarındaki gecikme de azalacak. Yani grafiksel hesaplamalar daha hızlı bir şekilde yapılabilecek, üstelik bu iş DirectX 11'dekinin aksine birden fazla işlem kanalı üzerinde eş zamanlı olarak yürütülecek. Gecikme değerlerinin farklı işlem kanalları (thread) üzerinde nasıl düştüğünü bu teknoloji demosuyla gerçek zamanlı olarak görebilirsiniz:

Bu değişiklik açık dünya oyunlarında gözle görülür bir fark yaratacak. Oyun geliştiricileri yarattıkları açık dünyalarda çok daha fazla öğeye yer verebilecekler. Yani daha kalabalık şehirler, daha çok hareketli öğe, daha fazla görsel efekt, daha çok bina veya araç bizi bekliyor. Bilgisayarımız bütün bu yükün altından takılmadan ve kasılmadan kalkabilecek. Bu değişikliğin sonucuna şu teknoloji demosunda şahit olabiliriz:

Bilgisayarınızın işlemci üzerindeki tek kanaldan işlem yürütme zorunluğunun DirectX 12 ile birlikte kalkacak olması ve işlemci çekirdeklerinizin hepsinden verimli bir şekilde faydalanabilecek oluşunuz ekran kartınızda da performans artışı sağlayacak. İşlemcinizde yapılan bu değişikliklere paralel olarak işlemciniz grafik işlemcinize(GPU) daha hızlı ve daha yüksek kapasitede işlem komutu gönderebilecek. İşlemcinizin her çekirdeği ekran kartınıza çizim komutları gönderebilecekler. Bu sayede oyunlarda daha çok öğeyi bir sahneye sığdırabileceğiz.

DirectX 12'nin grafik işlemcileri için getirdiği nimetlerin bir diğeri de duman, sis, alev ve ışıklandırma efektleri gibi görsel efektlerin daha karmaşık bir şekilde tasarlanabilecek olmalarının önünü açması. İşlemci üzerinden kalkan yük nedeniyle bu görsel efektlerdeki zorlu hesaplamalar işlemci tarafından daha rahat bir şekilde yapılabilecek ve grafik işlemcisine iletilebilecek. Bu sayede ekran kartımız bize çok daha gerçekçi görsel efektler sunabilecek.

DirectX 12, SLI veya CrossFire yerine daha verimli bir çözüm sunacak. Artık bilgisayarımıza bağladığımız AMD ve Nvidia ekran kartlarının grafik işlemcilerinin gücünü birleştirerek oyunlarda kullanabileceğiz ve bilgisayarımızda çoklu grafik işlemcisine sahip bir yapılandırma için SLI veya CrossFire'ın kısıtlandırmalarına maruz kalmayacağız.

DirectX 12'nin çoklu grafik işlemci desteği sadece harici ekran kartlarıyla da sınırlı değil. DirectX 12 sistemimizdeki DirectX 12 destekleyen dahili ekran kartlarıyla harici ekran kartlarının da gücünü birleştirebiliyor. Bu sayede entegre grafik işlemcimiz boşta durmak yerine performansa katkıda bulunabiliyor.

DirectX 12'nin çoklu grafik işlemcisi desteğinin bir diğer avantajı da oyunlarda Nvidia Physics, Hairworks ve AMD TressFX gibi markalara özel teknolojilerin hepsinden faydalanabilecek olmamızın önünü açması. Bu sayede oyunları bu özel teknolojilerle oynayabilmek için ekran kartı değiştirmemize gerek kalmayacak.

DirectX 12'nin getirdiği performans artışını güncel çok çekirdekli işlemcilerin hepsinin üzerinde görebileceğiz. Ekran kartlarında ise piyasadaki birçok güncel ekran kartı modeli zaten DirectX 12 ile uyumlu. Fakat kutularının üzerinde açık bir şekilde DirectX 12 yazmayan ekran kartları kafalarda soru işareti oluşturabiliyor.
ilginç videolar
DirectX 12'yi kullanabilmek için Windows 10'un güncel versiyonuna sahip olmanız gerekli. Windows 10'un sistem güncelleştirmelerini yaptıktan sonra DirectX 12 bilgisayarınıza otomatik olarak yükleniyor. Bunun yanında ekran kartınızın DirectX 12 ile uyumlu sürücüleri indirmeyi de ihmal etmeyin.
ghost gamer
DirectX 12 teknolojisi temel alınarak geliştirilen oyunlar şu an çok az sayıda; fakat önümüzdeki süreçte bu oyunların sayısı artacak ve DirectX 12'nin nimetlerinden faydalanmaya başlayacağız.
#1 - Aralık 29 2015, 10:12:22

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.