Alternatifim Cafe

Protein Tozunun Faydaları

Discussion started on Sağlık

sabunkopugu

Sporcu beslenmesinde: Atletler ve diğer sporcuların protein ihtiyacı diğer sporculardan fazladır. Antrenman sırasındaki ve sonrasındaki protein ihtiyacını karşılamak, kas oluşumunu hızlandırmak , bağışıklık sistemini güçlendirmek için kullanılmalıdır.

Anabolizma(Kas gelişimi): Protein takviyesi, vücudun anabolik halde olmasını sağlar. Anabolizma, kas gelişimi demektir. Bunu tersi katabolizmadır ve kas yıkımını ifade eder.

Büyüme hormonu salgılanması: Sağlık için düzgün bir hormon seviyesi çok önemlidir. Yeterli miktarda protein alımı vücudun büyüme hormonu için gerekli yapı taşlarını almasını sağlar. Büyüme hormonu eksikliği, metabolizmayı yavaşlatır, kas kaybına ve çeşitli rahatsızlıkların oluşmasına neden olabilir.

Metabolizma: Daha önce de söylediğimiz gibi vücut, proteini sindirmek için daha fazla enerjiye gereksinim duyar, dolayısıyla metabolizmayı hızlandırır. Protein alımı olması gerekenden az olduğunda vücudun metabolizmayı harekete geçirerek yağ depolarını enerjiye çevirmesi zorlaşır.

İnsülin: Protein, kandaki insülin seviyesine yardımcı olur ki bu düzgün enerji döngüsü için önemli bir faktördür.

Protein Tozu Kullanımın Zararı Var mıdır?
Kaliteli ürün kullanıldığında (%90 ve üzeri proteinden oluşan) doğrudan bir zarar verdiği görülmemiştir. Tıp kayıtlarında protein tozuyla alakalı kayıtlı vaka bulunmamaktadır. %28'e kadar protein içeren protein tozları piyasada satılmaktadır. Bu tozların içinde çok miktarda yağda bulunduğundan zararlı olan protein tozları bunlardır. Yani alacağınız protein tozunun içeriğine iyi bakmalı ve öyle kullanmalısınız.

Vücut besinlerin nasıl geldiğine bakmaz. Yani proteini toz ya da normal gıdalardan aldığınıza bakmıyor vücudumuz. Aldığı besinin yapıtaşlarına bakıyor. Değişen tek şey sindirim süresi oluyor. Bunun dışında herhangi bir farklılık görülmemektedir. Beyaz veya kırmızı et tüketerek almaya çalıştığınız proteinleri toz olarak almakta herhangi bir zarar yoktur.

Protein Tozlarının Zararları Var Mı? Evet var. Ama nasıl? Protein tozlarının kullanımında dikkat edilecek en önemli unsur "doz" olarak geçmektedir. Yani günlük ihtiyacınızdan fazlasını aldığınız takdirde protein tozları zararlıdır. Çoğu insan alması gereken proteinin 2 kat fazlasını doğal yollardan günlük hayatta alır. Vücut bunu zorlansa da tolere edebiliyor. Bunun üzerine bir de protein tozu alındığında işte o zaman sıkıntı başlıyor. Fazla protein nedeniyle vücutta kemik erimesi ve kalsiyum kaybı(proteinler kanın pH değerlerini ciddi anlamda etkiliyorlar. Vücut bunu dengelemek için sodyum ve kalsiyum dengelerini değiştiriyor. Bu da, kalsiyum kaybının ana nedeni.) baş gösteriyor. Fakat dozu düzgün ayarlarsanız herhangi bir zarar göstermeyecektir. Hatta gündelik hayatta spor yapan biri iseniz hiç bir zararını görmezsiniz.

2003 senesinde Journal of Applied Physiology dergisinde yayınlanan bir araştırmada, 387 deniz subayı iki gruba ayrılarak protein tozu kullanımıyla test edilmiştir. 54 günlük araştırmada, protein tozu kullanan grubun savunma sisteminin daha güçlü, hastalanma oranlarının %33 daha az, kas ağrılarının daha seyrek, kas-eklem rahatsızlıkları nedeniyle doktora gitme oranlarının %28 daha az olduğu tespit edilmiştir.
yağ yakıcı
Protein Tozunun dozu ne olmalı? Protein tozu nasıl kullanılmalı?
Protein tozu zararlı mı diye sormuştuk. Cevap olarak kullanıma bağlı sonucu ortaya çıkmıştı. Peki nasıl kullanacağım diye düşünüyorsunuz. Önemli nokta protein tozunun tüketildiği zamandır. Spor sırasında değil spordan sonra 8-12 dakika içinde protein tozu kullanılmalıdır. Protein tozunun dozu ise vücut ağırlığı başına 1.2 gram kullanımı idealdir.
izole protein
Burdan hareketle;
Profesyonel sporcu iseniz ve yeteri kadar protein alamıyorsanız protein tozu kullanmalısınız.Burda dikkat edilecek nokta aldığınız protein tozu miktarıdır.
#1 - Şubat 02 2016, 09:20:25

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.