Alternatifim Cafe

Temel İtikad Beyitleri...

Discussion started on İslam Dünyası

Semî'i OL'duR işidiR heR âvâzı sıR iLe cehRî
MünezzehtiR kuLaktan OL sıfattıR A'nda Sem'uLLah..


Semîi = işitici O'duR, ki gizLi ve âşikâR heR avazı işitiR..
KuLaktan münezzehtiR, ancak Semi' = işitmek ALLah TeâLâ'nın sıfatıdıR..

 :öff
#26 - Mayıs 03 2006, 22:36:02
bir varmI$
bir yokmu$

Mütekellimdir Ol ammâ berîdir dilden ağızdan
Hurûf u lafzı savt ile değil vasf-ı Kelâmullah

 
Allah Teâlâ, Mütekellim=Konuşucudur. Amma dil ve ağızdan beridir.
Kelâmullah=Allah'ın konuşma sıfatı, ses, harf ve lafızla değildir..
#27 - Mayıs 04 2006, 18:08:52
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

Subutiyye sıfâtı kim ne aynıdıR ne ğayRıdıR
Kadîm dâim ve Zât'ıyLa kâimdiR SıfâtuLLah..


ALLah TeâLâ'nın subûtiye sıfatLaRı, ne Kendisi ne de başkasıdıR;
EzeLîdiR, dâimîdiR, Zât'ıyLa kâimdiR..

 :öff
#28 - Mayıs 04 2006, 18:15:31
bir varmI$
bir yokmu$

Hakk'ın mukrim ibâdıdır melekler yerde göklerde
Avâmından avâm-ı nâsı efdal eylemiş Allah

Yerde ve göklerde melekler, Hakk Teâlâ Hazretleri'nin şerefli kullarıdır.
Allah Teâlâ, insanlardan avam mü'minleri, meleklerin avâmından üstün kılmıştır.

#29 - Mayıs 05 2006, 15:49:13

Yemek içmek hem erkeklik dişilik yokdur anlarda
Hakka hiç âsi olmazlar muti'dirler li Emrillah
 
Meleklerde, yemek, içmek, erkeklik ve dişilik yoktur.
Allah Teâlâ'nın emrlerine tabiî olarak boyun eğerler. Asla Cenâb-ı Hakk'a âsî olmazlar.
#30 - Mayıs 05 2006, 18:11:52
artık rüyalar da hormonluuu
dün gece ak sakallı dede gördüm :)

Ve CebRâiL u MikâiL u İsRâfiL u AzRâiL
MukaRRebdiR PeygambeRdiR bu döRdü hep EmînuLLah..


CebRâiL, MîkâiL, İsRâfiL ve AzRâiL,
ALLah'a en yakın eLçiLeRdiR.. Bu döRdü ALLah TeâLâ'nın emin kuLLaRıdıRLaR..

 :öff
#31 - Mayıs 06 2006, 04:54:38
bir varmI$
bir yokmu$

Hakkın yüzdört kitâbı kim nebîler üzre inmiştir.
Kitabdır anların dördü suhuf yüzü Kelâmullah


Allah Teâlâ tarafından nebîler üzerine yüzdört kitab inmiştir.
Dördüne kitab, yüzüne suhuf denilir. Hepsi Allah Teâlâ'nın kelâmıdır.
#32 - Mayıs 06 2006, 15:27:56

 Zebûr'u verdi Dâvud'a dahi Tevrât'ı Mûsâ'ya
Ve hem İncîl'i İsâ'ya getirmiş Cebrâil Billah

 
Allah Teâlâ, dört kitabdan Zebûr'u Dâvûd'a, Tevrat'ı Mûsâ'ya,
İncil'i İsa'ya vermiştir. Cebrâil Allah Teâlâ'nın emriyle bunları, onlara getirmiştir..
#33 - Mayıs 07 2006, 15:53:11
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

sizleri çooookk sevdim ben yaa :muhah

nasıl teşekkür edeceğimi bilemiyorum....  :thx

Habîbullah'a Kur'ân'ı getirdi hâcet oldukça
Yirmiüç yıl içre cümle kati' oldu o Vahyullah

 
Cebrâil, yirmiüç yıl, ihtiyac oldukça, Allah Teâlâ'dan vahiyle ayet ayet Kur'an'ı Habîbullâh'a getirmiştir.
Bundan sonra vahiy kesilmiştir.
#34 - Mayıs 07 2006, 15:55:38
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

Dahi ben enbiyâ hakkında biLdim ismet u fitnet
Nezâfet hem emânet sıdk iLe tebLiğ-i HükmuLLah..


PeygambeRLeRin, günahtan masum ve mahfuz, üstün akıL ve zeka sahibi,
Pak ve temiz; ALLah'ın buyRukLaRını kuLLaRına tebLiğ etmede ve heR hususta emîn; özLeRinde ve sözLeRinde doğRu oLdukLaRına ve ALLah TeâLâ'nın hükümLeRini biLdiRdikLeRine inandım..

 :öff
#35 - Mayıs 08 2006, 04:20:38
bir varmI$
bir yokmu$

Kazerle zenb u humk u kizb u ketmân u hıyânetle
Münezzehdir müberrâdır cemîi Enbiyâullah

 
Bütün nebîler, kir ve pislikten, ahmaklıktan, yalandan, hakkı, doğruyu gizlemek ve hıyanetten,
münezzehtirler; berîdirler
#36 - Mayıs 08 2006, 19:51:10
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

Nebîler ismini bilmek dediler ba'zılar vâcib
Yirmisekizin bildirdi Kur'an'da bize Allah

 
Bazı alimler nebîlerin isimlerinin bilinmesi vacibdir dediler;
Kur'an-ı Kerim'de Allah Teâlâ nebilerden yirmisekizinin adını beyan etti; şöyleki...
 
Biri Âdem biri İdris u Nuh Hûd ile Sâlih
Hem İbrâhîm u İshâk ile İsmâil Zebîhullah
 
Dahi Ya'kub ile Şuayb u Lût ile Yahyâ
Zekeriyyâ ile Hârun ahi Mûsâ Kelîmullah
 


 Ve Dâvud u Süleyman u dahi İlyâs u Eyyûbdur
Biri de Elyasa'dır dahi İsâ'dır o Rûhullah
 


 Birinin ismi Zülkifl u biri Yûnus nebidir hem
Hitâmı Ol Habîb-i Hakk Muhammed'dir Rasûlullah


Bazı alimler, Kur'an-ı Hakîm'in bildirdiği yirmisekiz enbiyanın isimlerini bilmenin vacib olduğunu söylediler. Bunların isimleri şöyledir: Adem, İdris, Nuh, Hûd, Sâlih, İbrâhim, İshak, Allah yolunda boğazlanmayı cân-ı gönülden kabul eden İsmâil, Ya'kub, Yûsuf, Şuayb, Lût, Yahyâ, Zekeriyyâ, Mûsâ kelimullah ve kardeşi olan Hârun, Dâvud, Süleyman, İlyas, Eyyub, Elyasa', Ruhullah olan İsa, Zülkifl, Yûnus ve bunların sonuncusu Allah'ın sevmiş olduğu Muhammed Rasûlullah..
#37 - Mayıs 09 2006, 00:51:03
« Son Düzenleme: Mayıs 09 2006, 00:51:40 Gönderen: aceb-ul acaib »
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

Üzeyr, Lokman u Zülkarneyn üçünde ihtilaf oldu
Ki ba'zı enbiyâdır der ve ba'zı der Veliyyullah

 
Üzeyr, Lokman ve Zülkarneyn'de ihtilaf edildi.
Bazıları bunların enbiyâ olduklarını, diğer bazısı Allah'ın dostları yani velî olduklarını söylediler.
 
#38 - Mayıs 09 2006, 23:19:28
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

Cemîi enbiyânın evveLidiR HazReti Adem
Kâmûdan efdaL u âhiR Muhammed'diR HabîbuLLah..


Bütün enbiyânın iLki HazReti Adem;
Sonuncusu HabîbuLLah Muhammed'diR ve hepsinden üstündüR..

 :öff
#39 - Mayıs 11 2006, 04:03:21
bir varmI$
bir yokmu$

İkisinin arasında kati çok enbiyâ geldi
Hisâbın kimseler bilmez bilir anı hemen Allah

 
İkisi arasında, birçok enbiyâ gelmiştir.
Onların hesabını Allah'tan başka kimse bilmez.
#40 - Mayıs 11 2006, 19:12:25
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

RisâLât-ı RusuL mevtiyLe bâtıL oLmaz oL kat'â
Ve efdaLdiR meLekLeR cümLesinden EnbiyâuLLah..


RasuLLeRin öLümLeRiyLe, RisâLetLeRi asLa bâtıL oLmaz
PeygambeRLeR, büyük meLekLeRden daha büyüktüRLeR..

 :öff
#41 - Mayıs 11 2006, 19:56:12
bir varmI$
bir yokmu$

Bizim Peygamber'in ahkâm-ı şer'î öyle bâkîdir
Ki ehli mahşeri bu şeri'le fasledecek Allah

 
Bizim Peygamberimiz'in getirmiş olduğu şeriatin hükümleri bâkîdir.
Nitekim mahşerde de Allah Teâlâ bu şeriatle mahluku arasında hükmedecektir.
 
#42 - Mayıs 12 2006, 00:25:09
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

ve mi'rac-ı Nebi hakdır Ana şahsıyla muhtasdır.
Çıkıp fevk-al-ulaya Hakk-ı görmüşdür Habibullah


 acaib kardeşim bendeki kitapta bunun anlamı yok o yüzden yazmadım :)
#43 - Mayıs 12 2006, 00:33:14
BeKLeNti

ve mi'rac-ı Nebi hakdır Ana şahsıyla muhtasdır.
Çıkıp fevk-al-ulaya Hakk-ı görmüşdür Habibullah


 acaib kardeşim bendeki kitapta bunun anlamı yok o yüzden yazmadım :)

önemli diil yeterki paylaşalım :kisss

senin yerine ben yazayım :.dost

Peygamber sallallâhu aleyhi ve sellem'in mi'râcı hak ve doğrudur; Onun şahsına hastır.
Habîbullah en yüksek mevkiye çıkmış ve orada Hakk Teâlâ'yı görmüştür.
#44 - Mayıs 12 2006, 00:37:12
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

Cihan cümle sıfâtıyla ve eczâu sıfâtıyla
Hem ef'ali ibâdın hayr u şerri cümle Halkullah


Madde ve mana=mülk ve melekut âleminde ne varsa, tek tek ve toplu olarak;
Aynı zamanda kulların yapageldikleri hayr ve şerlerin hepsini Allah Teâlâ yaratmıştır.

bu arada bu konuyu açıp bizleri araştırmaya sevkeden aceb-ul acaib arkadaşımıza teşekkürü bir borç bilirim :okey
#45 - Mayıs 17 2006, 07:37:41
Islami kurtarmaya degil; Islamla kurtulmaya calisalim...

Allah'ın ezeli sırlarını ne sen ve ne de ben bilirim,
Ve bu muammalı harfleri ne sen okuyabilirsin ne de ben
Perde arkasında ki dedikodumuz, mücadelemiz devam ediyor, Fakat perde kalkınca ne sen kalırsın ne de ben

Cihan cümle-nvâile ve eczâu sıfâtıyla
Hem ef'ali ibâdın hayr u şerri cümle Halkullah
  :okey

A'nın ilm u murâd u halk u takdîriyle hâdisdir
Ki yoktur hâlık u bârî iki âlemde ğayrullah


(Mahluk) O'nun ilmiyle, iradesiyle, yaratmasıyla, hüküm ve kudretiyle yoktan var olurlar.
Madde ve manada, dünya ve ahirette, Allah Teâlâ'dan başka yaratıcı ve var edici yoktur. ( Şu kadar ki, )
#46 - Mayıs 17 2006, 17:37:20
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

İbâdın ihtiyârı vardır ef'âlinde cüz'îce
Ol ef'âl üzre bulmuşlar sevab hem İkâbullah

 
Kulda, akıl ve aklı kullanmaktan ibaret yapabilme gücü, cüz'î de olsa vardır.
Bunun için kullar, yaptıklarından dolayı sevab veyahud da azaba müstehak olurlar.

düzeltmen için teşekkürler :.dost
#47 - Mayıs 19 2006, 19:45:25
« Son Düzenleme: Mayıs 19 2006, 19:46:03 Gönderen: H!CH »
Islami kurtarmaya degil; Islamla kurtulmaya calisalim...

Allah'ın ezeli sırlarını ne sen ve ne de ben bilirim,
Ve bu muammalı harfleri ne sen okuyabilirsin ne de ben
Perde arkasında ki dedikodumuz, mücadelemiz devam ediyor, Fakat perde kalkınca ne sen kalırsın ne de ben

Ol ef'âlin cümeylidir Hakk'ın hubb u rıdâsıyla
Kabîhinde bulunmaz ne mehabbet ne Rıdâullah

 
Kulun iradesiyle meydana gelen fiilinin güzelinde, Allah Teâlâ'nın sevgi ve rızası vardır.
Çirkininde ise, ne sevgisi ne de rızası vardır...


bu konuyu dikkate almanız gerçekten beni çok mutlu ediyor arkadaşlar... :))

herkese teşekkürler :.dost
#48 - Mayıs 20 2006, 19:08:36
İki sevgiyle Seni sevdm: Biri nimetinden dolayı;  Diğeri aşkın Sana yakışmasından dolayı.
     Nimetinden dolayı Sana aşıkolmaklığım;  Seni zikretmemin ğayrinden alıkoymasından dolayı.
     Sana yakışan sevgiye gelince ben; Seni görünceye kadar engelleri açtığından dolayı.
     Ondanda bundanda bana övgü hiç!   Lakin üstün övgüye Sen layık olduğundan dolayı..
                            (Râbiat-ül Adeviyye) :agla   :pes

Sevâb efdalidir Hakk'ın ve adlidir ikab A'nın
Vücûb icabsız Hakk'a bî istihkak abdullah


Allah Teâlâ üzerine hiçbir hak gerekli olmaksızın kuluna sevab vermesi, fazl u keremidir.
Kulu da hiçbir azaba müstehak olmaksızın, Allah Teâlâ'nın onu cezalandırması adaletidir.
#49 - Mayıs 23 2006, 00:02:34
Islami kurtarmaya degil; Islamla kurtulmaya calisalim...

Allah'ın ezeli sırlarını ne sen ve ne de ben bilirim,
Ve bu muammalı harfleri ne sen okuyabilirsin ne de ben
Perde arkasında ki dedikodumuz, mücadelemiz devam ediyor, Fakat perde kalkınca ne sen kalırsın ne de ben

MukâRindiR bu fi'Le istitâat kim o kudRettiR
BuLunsa istitâat oLunuR tekLif ŞeR'uLLah..


İstitâat = kuvve-i meyseRe = biLfiiL yapabiLmeye kaRaR weRmek, kuLun işLediği işLe beRabeRdiR..
İstitâat = kuvve-i meyseRe kuLda oLduğu müddetçe, ALLah TeâLa'nın şeRiatini tatbik etmeye mükeLLeftiR..

 :öff
#50 - Mayıs 23 2006, 01:36:46
bir varmI$
bir yokmu$

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.