Alternatifim Cafe

Rarindra Prakarsa

Discussion started on Ressamlar - Fotoğrafçılar

Anti-tiKKy

Rarindra Prakarsa, ülkesinin güzelliğine olan tutkusunu, aynı güzellikteki fotoğraf kareleriyle anlatmaya çalışan, bunu gerçekleştirirken de kendi üslubunu ortaya koyan Endonezyalı bir fotoğraf sanatçısıdır.



Prakarsa, Güneydoğu Asya'da yer alan dünyanın en kalabalık Müslüman ülkesi ve en büyük takımada devleti olan Endonezya'nın başkenti Jakarta'da doğar.

Fotoğrafa olan merakı ilkokul dönemlerinde başlasa da, fotoğrafı gerçek anlamda 1990'ların başında Endonezya Politeknik Üniversitesi'nde Grafik Sanatı ve Yayıncılık Fakültesi'nde öğrenci olduğu dönemlerde öğrenir. Çünkü aldığı derslerinden birisi de fotoğrafçılıktır. Fakat onun grafik tasarımına olan ilgisi çok daha fazladır. Jakarta'da bir gazetede grafik tasarımcısı olarak işe girer. Çalıştığı dönem içerisinde tanıştığı gazetenin haber fotoğrafçılarından oldukça etkilenir ve fotojurnalizm hakkında daha fazla şey öğrenmeye karar verir. Böylelikle ilk SLR(Nikon FM2) fotoğraf makinesine 1995 yılında sahip olur. Bunu takiben sadece fotojurnalizm üzerine değil fotoğraflarla ilgili her şey üzerine birçok kurs ve seminer alır. Bunlara rağmen Prakarsa fotoğrafı her zaman bir hobi olarak görür ve hayatının büyük bir bölümünde grafik tasarımcısı olarak çalışır. Hatta kendisini çoğunlukla "ciddi bir amatör fotoğrafçı" olaraktanıtmıştır. Fakat diğer yandan Prakarsa, bugün stok fotoğrafçılıktan profesyonel olarak ciddi bir gelir elde etmektedir.

Prakarsa fotoğraf aktivitelerine 1998'de Endonezya'daki ekonomik kriz döneminde ara vermek zorunda kalır. Çünkü her şey çok pahalı hâle gelmiştir. Bu bir etken midir bilinmez ama, 2004 yılında tüm analog elemanlarını satarak dijital fotoğrafa geçiş yapar. Fotoğrafta dijital düzeltmeler yapabilmek ona şaşırtıcı derecede kolaylık sağlamıştır. Çünkü kendisi grafik tasarımcısı olarak Photoshop'u kullanmaya daha ilk sürümünden alışkındır. Endonezya'daki birçok insan tarafından kendisine has fotoğraf stilinin beğeniyle karşılanması onu etkiler ve daha fazla üretmesi konusunda şevklendirir. Ayrıca aynı yıl Asya'daki büyük bir şirketin takvimi için bir reklam ajansı tarafından dört fotoğrafının istenmesi onu bir hayli mutlu etmiştir. Bundan sonra birçok görüntüsü sadece kendi ülkesinde değil, diğer ülkelerde de satılmış; fotoğrafları birçok şirket tarafından da kullanılmıştır.

Rarindra Prakarsa; sinema, resim, müzik gibi pek çok sanatın ona ilham verdiğinden, fakat özellikle 30'lu ve 40'lı yıllarda Bali'de yaşamış Alman ressam Walter Spies'in resimlerinin onu çok etkilemiş olduğundan bahseder. Spies'in resimlerindeki atmosfer, ışığın kullanılma biçimi ve kırsal bölgelerin konu olarak seçilmiş olması onu fazlasıyla büyülemiştir. O da fotoğraflarındaki sahneleri dramatik hâle getirerek her izleyiciyi derinden etkilemek istemektedir. Hatta insanların onun fotoğrafları önünde durup,çalışmalarına ayrıntılı biçimde uzun süre bakmalarını ve analiz etmelerini umut eder. Çünkü ona göre her fotoğrafın arkasında bir hikaye bulunmaktadır ve bu öykülerin dışında fotoğraflarında iletmek istediği şey, en yalın anlamda derin bir mutluluk ve içtenliktir. Rarindra öykülerine değil üslubuna takılan bazı kişiler tarafından photoshop gibi dijital görüntü işleme programlarıyla gerçekleştirdiği fotoğraflarındaki abartılı müdaheleler dolayısıyla eleştirilse de, sanal dünyada "Rarindra Etkisi" olarak adlandırılan tanınmış tekniğiyle şimdiden pek çok fotoğrafçının gönlünde taht kurmayı başarmıştır.

Diğer yandan sanatçı, fotoğrafa dijitalle birlikte yeni başlayan birçok fotoğrafçının, geçmişe nazaran çok daha çabuk yetiştiğini ama fotoğraf çekip onu işlemenin ne kadar kolay olduğunu bildikleri için de, bazen fotoğrafın felsefesini anlamaktan çok uzak kaldıklarını dile getirmiştir.

Prakarsa'nın fotoğraflarında kullandığı ışık ve renkler bir ressamın tablosundaki kadar özgürdür. Her daim mutlu, doğayla iç içe ve barışık Endonesyalı çocuklar ise, onun fotoğraflarındaki enerjidir. O sanki fotoğraflarıyla seyircilerine ülkesinin ve insanlarının güzellikleri hakkında masallar anlatan bir fotoğrafçıdır.

Fotoğraflarından bazıları.
#1 - Kasım 26 2009, 16:59:52
« Son Düzenleme: Kasım 26 2009, 17:07:59 Gönderen: Bedelia Jobidon »

Anti-tiKKy





























#2 - Kasım 26 2009, 17:06:47

Ah, Endonezya'da olmak var.. Öyle güzel fotoğraflar..
#3 - Kasım 26 2009, 18:03:02
Destiny is for losers.
It's just a stupid excuse to wait for things to happen instead of making them happen.
-B.

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.