Alternatifim Cafe

Marka Algısı

Discussion started on Konu Dışı

sabunkopugu


Reklam kampanyalarımızın etkili olabilmesi için öncelikli olarak markanızın hatırlanabilir olmasını sağlamalısınız. Bunu yapabilmenin en iyi yolu ise markanızın etrafında bir hikaye oluşturmaktır. Hikayenizi yaratıcılık ve etkili mesajlarla harmanlayarak reklam kampanyalarınızı başarıya ulaştırabilirsiniz.


Birbiriyle yarışan iki marka düşünün. Örneğin, Adidas ve Nike, Samsung ve Sony, Apple ve Microsoft, Lenovo ve HP, Vodafoneve Turkcell. Bu örnekleri çoğaltabiliriz. Bu markalardan birisi veya birkaçı yıl içerisinde diğerinden çok daha iyi satış rakamlarına sahiptir. Bununla birlikte marka bilinirliği açısından belirli avantajlara sahiptirler.


Deneyimli ve işinin ehli olan reklamcıların büyük bir çoğunluğu markalaşmış kelimenin ne anlama geldiğini bilirler. Bunu yakalamak için uğraşıyorlar. Örneğin, bugün Photoshop sadece bir ürün ismi değil aynı zamanda “görsel düzenleme” anlamında da kullanılmaktadır. Selpak sadece bir marka değil aynı zamanda “kağıt mendil” için kullanılan bir kelimedir. Bunun gibi sayısız örnek verilebilir. Hepsinin ortak özelliği bir marka adıyken günlük hayatta kullanılan sıradan bir kelime haline dönüşmesidir.


Oluşturulan her reklamın hatırlanabilir olmasına gerek duyulmayan bir reklamcılık yöntemi bulunmaktadır. Bu yöntem doğrudan reklam adını taşır. Uzun vadede insanların markanızla özdeşleşmesini sağlamak yerine kısa vadede istediğiniz mesajı ona hızlı bir biçimde iletebilir ve karşılığında eyleme geçmelerini bekleyebilirsiniz. Doğrudan reklam bu tür gerçekleştirilen reklamların tümüne verilen isimdir. Doğrudan reklamın asıl amacı sizi doğrudan harekete geçirmektir. İnternet ortamında gördüğünüz reklamların büyük bir kısmı bu niteliğe sahiptir. Alışveriş sitelerinde veya pazarlama yöntemlerini kullanmaya çalışan blog adreslerinde gördüğünüz harekete geçirici mesaj butonları aynı işlevi görür. Hepsinin temel amacı mesajı görüntüleyen kişiyi harekete geçirmektir.


Doğrudan reklamcılığın en avantajlı tarafı ortaya konulan stratejilerin takip edilebilir ve analiz edilebilir olmasıdır. Bir başka ifadeyle bu reklamları iyileştirebilmek uzun vadede etkisini görebileceğiniz hikaye reklamcılığından çok daha kolaydır. Bu özellikleri nedeniyle kısa vadede sonuç almak isteyen ve özellikle ürün satışı gerçekleştirmeye odaklanan markalar için doğrudan reklam en etkili reklam kampanyalarının en önemli parçasıdır.


Özellikle ürün satışı yapan markalar, belirli ürünleri satmak konusunda çok büyük sıkıntılar yaşayabilirler. Bu durumda kısa vadeli doğrudan reklamlar bu markaya yardımcı olamayabilir. Bu tür sorunlarla karşılaşan markaların en çok başvurduğu reklamcılık yöntemi ise talep yaratma adını taşıyan reklam stratejisidir.


Dünün en çok konuşulan konularından birisi “Tek Telekom, Türk Telekom” sloganı ile Türk Telekom, TTNet ve Avea’nın birleşmesi ve Türk Telekom’un yeni logosu oldu.


Ayrıca tabii ki de reklam filmi… Hadise, Sneijder, Rıdvan Dilmen’in oynadığı ve The Black Eyed Peas – Pump It şarkısı ile birlikte yaklaşık 2 dakika süren Fiberliyoruz reklamının bütçesini bilmesek de ne kadar yüksek olduğunu az çok tahmin edebiliyoruz. Peki bir reklam bütçesinin yüksek olması o reklamın başarılı olacağını garanti eder mi? Tabii ki hayır.


Talep yaratma reklam stratejisi bir ürünün satışını sağlamak yerine o ürünle ilgilenen hedef kitleler oluşturma stratejisidir. Daha basit bir ifadeyle talep yaratma reklam stratejisini uygulayan marka sizin adınız ve e-posta adresinizle ilgilenir. Sizinle doğrudan iletişim kurabileceği alanlar onun hedef alanındadır.


Talep yaratma yöntemiyle elde edilen isim ve e-posta gibi bilgiler üzerinden reklam yöntemini kullanan markalar sizi ürünler hakkında bilgilendirirler ve size her geçen gün bir adım daha yaklaşarak ürünlerine talep oluşturmaya çalışırlar. Talep yaratma özellikle pahalı ürünlerin satışı için gerçekleştirilen bir reklamcılık yöntemidir. Bu yöntemi en sık göreceğiniz diğer bir alan ise abonelik biçimiyle hizmet satışı yapan markaların faaliyet gösterdiği alanlardır.


Burada sözünü ettiğim reklamcılık teknikleri ve stratejileri etkili reklam kampanyalarının çıkış noktalarından sadece birkaçını oluşturmaktadır. Ancak, bur reklamcılık yöntemleri en sık karşılaştığımız yöntemler arasında yer alır. Eğer etkili bir reklam kampanyası ortaya koymak istiyorsanız bu yöntemlerden hangisinin işinize yarayabileceğini bilmeniz gerekir.
#1 - Aralık 28 2016, 15:22:12

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.