Alternatifim Cafe

Marka Hikayeleri Örnekleri

Discussion started on Konu Dışı

Defne Yıldız

İngilizce’de Branding olarak kullanılan Markalama sözcüğünün doğuşu, köylülerin hayvanları birbirinden ayırmak için Damgalamarına dayanır. Buda hayvanların farklılaşmasına sebep olur. Dolayısıyla marka en kısa tanımıyla farklılaşmak demektir. Daha geniş tanımıyla ise: Marka bir ürünü, hizmeti benzerlerinden ayırmaya yarayan;  sözcükler,sayılar, sesler, harfler, şekiller, renkler, ambalajlar, işaretler, tasarım gibi kendine öz sembollerle ile ifade edilen; yapısal, işlevsel, duygusal veya tutku boyutu olabilen; belirli bir kişiliğe sahip olması gereken değer sunum kümesidir (Değirmenci, 2008). Marka; herhangi bir işletme tarafından üretilen ya da çok aracı kurum tarafından piyasaya arz edilen, hizmetlere bir kimlik kazandıran, ilgili ürünü rakiplerinden farklı kılan bir terim, sembol, isim ya da bunların kombinasyonudur edilmektedir.

Apple’ın ilk logosu 1976 yılında Steve Jobs ve Ronald Wayne tarafından, bir elma ağacının altında oturan Isaac Newton düşünülerek tasarlandı.Apple’ın maddi sıkıntılar çekmeye başladığı dönemde Steve Jobs, Apple logosunda yapılacak küçük değişikliklerin markaya yeni bir reklam yapma konusunda avantaj sağlayacağını düşündü ve gökkuşağı logosunu 1998 yılında tamamen siyaha bürüdü.Marka ve temsil konusunda tek renkli logo anlayışı Apple’ın günümüze kadar sürdürdüğü bir politika. Şimdiki logosuna baktığımızda tek rengin devamlılığını görebiliyoruz. Siyahtan vazgeçen Apple, şimdi daha parlak renklerde logo kullanıyor. Yeni ürünlerindeki renk seçeneklerine baktığımızda gri ve altın çok daha dikkat çekici ve daha fazla tercih ediliyor.

Dick ve Mac McDonald’s, 1940 yılında Kaliforniya’da McDonald’s otomobillere yemek servisi yapan Bar-BQue adında bir restoran açtı. 1954’te mikser satan Ray Kroc restoranın ne kadar iyi iş yaptığını gördü ve çok etkilendi. McDonald’s kardeşlerin acenteler kurmak istediklerini öğrenen Kroc bu işe ilgi duydu. Kroc 1955’te Amerika’da İllinois Eyaleti’nde ilk dükkânı açtı. 1961’de her restoranın aynı tadı sunması amacıyla Hamburger Üniversitesi açıldı. 1962’de Colorado’daki McDonald’s, restoranın içinde yemek servisi yapmaya başladı. 1969’da bugün McDonald’s amblemi olan altın renkli ve kavisli ‘M’ yaratıldı.Bugün ise 118’den fazla ülkede, 32 binden fazla McDonald’s bulunuyor.

Vodafone Dünyanın 30 ülkesinde GSM operatörlüğü hizmeti veren dev telekomünikasyon şirketinin ismi; voice (ses) kelimesinden gelen VO, data 'veri' kelimesinden gelen DA ve phone kelimesinden esinlenilen FONE hecelerinin birleşmesinden oluşmuştur. Amblemi ise konuşma açmak anlamındaki ' (tırnak) sembolünden esinlenmiştir.

Amerikalı iki üniversite öğrencisi L. Page ve S. Brin, internetteki verilerin sınıflandırılarak bilgiye ulaşılmasını kolaylaştırmak konusunda hemfikirdi. 1998’de 3 kişiden oluşan şirketin merkezi bir evin garajıydı ve aynı yıl PC Magazine’in en iyi 100 internet sitesi sıralamasına giren Google kurulmuş oldu. Yazar D.A. Vise, Googol’un yanlış yazılması sonucu Google isminin ortaya çıktığını belirtiyor. Googol matematikte 10 üzeri 100’e, yani 1 googol ‘1’ rakamının yanına 100 tane sıfır eklenince oluşan sayıya eşit.

Dünyanın en büyük oyuncak üreticilerinden biri olan LEGO'nun ismi, Danimarka dilinde ''İyi oyna'' anlamına gelen ''Legt godt'' söyleminin birleştirilmesinden türemiştir. Lego kelimesi Latincede ise ''Birleştiriyorum'' anlamına gelmektedir.

1854 yılında kurulmuş olan Fransız moda evi Louis Vuitton, ismini 1821 yılında Fransa’da doğan Louis Vuitton’dan alıyor.n Evinin bulunduğu yer ile Paris arası 400 kilometre olan Louis bu yolu yürüyerek gidiyordu. Yol boyunca seyahatini finanse edebilmek için değişik işlerde çalışan Louis, seçkin valiz imalatçısı ailelerin evlerinde çırak olarak çalıştı. Peter Chao işinde başarılı olan Louis’yi karısının yanında çalışması için gönderdi ve böylece Louis Fransız Kraliyet Ailesi’nden kaliteli seyahat çantaları nasıl olmalı öğrenmeye başladı. LV Co. adıyla kendi valizlerini öğrendiği bilgilerle üretmeye başladı. Louis Vuitton’un ilk dükkânı 1885 yılında Londra’da açıldı.

Telekomünikasyon alanında Avea, TTNET, Tivibu ve grup şirketleri altında onlarca dev markayı çatısı altına alacak logo bu kadar baştan savma üretilmemeliydi gibi geliyor bana. Biraz grafik görüşü olan sıradan insanlar bile iyi yanlarına bakmadan yoğun şekilde eleştirdi logoyu bugün, haksız da sayılmazlar.

Özellikle bu tip kurumsal kimlik çalışmalarında başarıyı yakalayamıyoruz bir türlü. Hiç düşünmeden aklımın köşesine ilişmiş bir çok logo var. Hepsi de korkunç çalışmalar. Marmaray, Sağlık Bakanlığı ve SGK logoları ilk aklıma gelenler.Yeni Türk Telekom logosu ile ilgili fikirlerinizi yorum alanında paylaşmanız beni mutlu eder. İleride daha nitelikli çalışmalar görmek dileği ile hepinize renkli günler.
#1 - Kasım 22 2016, 11:22:59

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.