Markaların dijital dünyada var olması; kendisine ait müşteri kitlesini
Turkcell gibi dijital dünyada da yakalayabilmesi anlamına gelir.Gelişen koşullarda müşteri kitlesi markayı daha iyi tanımak ve güven duygusu hissetmek için, dijital mecralarda da büyük bir beklenti içerisindedir.
Günümüzde gelinen noktada sadece offline boyuttaki pazarlama ve iletişim yetersiz kalmaktadır. Bu nedenledir ki, markalar dijital dünyada var olma yarışına girmiştir.Dijital dünyada bir marka olmak ve sosyal mecralarda adını duyurabilmek, marka imajınızın farklı ve güvenilir bir bakış açısı kazanması demektir.Dijital dünyada pazarlama ve reklam faaliyetleri markanız için yeni müşteriler kazanma fırsatını da beraberinde getirir.Markanızla tanışan bir online müşterinin ilk izlenimi çok önemlidir.Olumlu bir ilk izlenim marka ve müşteri arasında da bir bağ oluşmasına yardımcı olur.
İnsanlar
Türk Telekom gibi artık sevdiği markaları online ortamda da görmek istiyorlar. Bu da bize dijital marka kavramını öğretiyor. Dijital dünyada oluşturulan marka algısı markanın itibarı için de büyük bir önem teşkil etmekte. İnsanlar marka ile birebir iletişim kurmak istiyor. Markayı ulaşılmayacak kadar uzak değil kendilerinden biri gibi görmek ve markaya dokunmak istiyorlar.
İnsanlar şikayetlerinin,memnuniyetlerinin markaya ulaşmasını ve dikkate alınmasını istiyorlar. Bu da ancak dijital dünyada var olan bir markaya dokunabilmeleri sayesinde gerçekleşiyor.İnsanların hayatlarının bir bölümünü online ortamda geçirdiği ve sürekli etkileşim halinde oldukları bu dünyada; markaların da dijital dünyada bir marka algısı oluşturabilmeleri hayati önem taşımaktadır.