Alternatifim Cafe

Marka Logosu Nedir ve Bazı Örnekleri

Discussion started on Konu Dışı

sabunkopugu

Marka, bir kişi ya da firma tarafından üretilmekte olan ürün veya hizmetlerin diğer kişi veya firmalarınkinden ayırt edilmesini sağlamak üzere kişi adları, sözcükler, şekiller, harfler, sayılar, logo, arma, desen vb. her türlü işaret veya bunlardan birkaçının bileşimi marka olarak nitelendirilir. Bu noktada önemli olan ‘ayırt edicilik’tir. Yani isminiz piyasada bulunan benzer ürün ve hizmet sunan diğer isimler ile bağdaştırılmayacak şekilde özgün olmalı. Benzer olması halinde haksız rekabet durumu söz konusu olacaktır. Tüketici açısından bakıldığında da insanlar taklit olan şeyleri sevmez..

Marka tescili bir süreç ifade eder. Öncelikle tescil etmek istediğiniz ismin marka sınıfları içerisinden hangisinde yer aldığını tespit ederek marka sorgulama işlemi yapmalısınız. Ardından bir ön araştırma yaparak gerekli belgeleri hazırladıktan sonra tescil işlemlerini başlatabilirsiniz.

Logo ve isim bulma sıfırdan oluşturma ve tasarlama ile olur. Yani sizi  bekleyen hazır bir şey yoktur. Bir isim düşünmeli ve sizden önce birinin tescil edip etmediğini araştırmalısınız. Veya öyle bir logo tasarımı yapmalısınız ki, piyasada bulunan herhangi bir logoyu andırmayan özgün bir şey olmalı. Kullanmak istediğiniz isim veya logonun özgünlük durumu ve itiraz alıp almayacağı konusunda danışmanlarımız sizi yönlendirecektir.

Logo ve isim sürecinde bir strateji oluşturulmalıdır. Öncelikle markanın ne olduğunu tam anlamıyla biliyor olmalısınız. Bunun yanı sıra anahtar niteliğindeki diğer soruların yanıtlarını da net bir şekilde verebilmelisiniz: Marka ne işe yarar, özellikleri nelerdir? Ardından rakiplerinizi araştırmalı ve analiz etmelisiniz. Sektör için trend olan kelimeleri araştırarak markanızda yer verebilirsiniz. Fakat diğer markalarla benzer olmayacak veya çağrışım yapmayacak şekilde farklı olmalı. İsim bulma yaratıcılık gerektiren ve ciddiye alınması gereken bir süreçtir.Bir markanın, müşterilerinin zihninde görsel bir algı ve ayırt edilebilirlik yaratması logo ile mümkün oluyor. Bu sebepten dolayı marka logosu, markalaşma sürecinin ilk ve en önemli unsuru. Bir marka için ideal olan; özgün, basit ve akılda kalıcı bir logoya sahip olmak. Bazı marka ve logolarını anlamları;

Vodafone İngiliz asılı cep telefonu ve mobil iletişim şirketi ismini İngilizce ses (voice), veri (data) ve telefon (telephone) kelimelerinden aldı.

Toprağı çağrıştırdığı için zenginlik ve tutarlılık simgesidir. Moda sektöründe sıkça kullanılır. Mobilya ve yemek alanlarında da kullanılır. Çikolata, bal, ekmek, tahıl gibi ürünlerin ambalajlarında da kullanılır ve sağlığı, doğallığı temsil eder. Starbucks, Ups gibi markaların logolarında da kullanılmıştır.

Coca Cola’nın tarihi 1890’lara dayanıyor ve bu dönemlerde Coca Cola logosunu renkliye getirdi. Bunun nedeni ise taşıma esnasında vergi ajanlarının kolayca alkolden ayırmasını sağlamak. 1969’da insanoğlunun ilk aya çıktığı tarihte Coca Cola logosuna beyaz şeritide ekledi.

Coca Cola’nın tarihi 1890’lara dayanıyor ve bu dönemlerde Coca Cola logosunu renkliye getirdi. Bunun nedeni ise taşıma esnasında vergi ajanlarının kolayca alkolden ayırmasını sağlamak. 1969’da insanoğlunun ilk aya çıktığı tarihte Coca Cola logosuna beyaz şeritide ekledi.

Japon firmanınn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu. Elipsler, araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor.

Güvenilirlik ve sağlamlık mesajı içerir. Sonsuzluk, bilgelik, güven ve sakinlik gibi anlamları da vardır. Banka ve finans sektörlerinde kullanılır. Ayrıca teknolojide, içecek şişelerinde, hastane, üniformalarda vb. pek çok alanda kullanılır. Facebook, twitter, skype gibi uygulamalar, Blue Jeans gibi giyim markaları, Turkcell gibi iletişim şirketleri, Ford gibi araba markaları, Hayat gibi su markaları da mavi logo kullanıyor.

Starbucks logosunda kahverengi kullanıyordu peki ne oldu da yeşile döndü? Seatle’da 1970 yılında çay ve kahve satarak kurulduklarında bir deniz yıldızı Starbucks’ın yuvarlak logosunda bulunmakta. Marka yeşile büründü kahve ön plana çıkarıldı ve deniz kızı siyah bir zemine oturtuldu. 5 yıl sonra borsaya açılan firma sadece deniz kızı portresine yer vermeye başladı. Bu soru Starbucks’ın ceosuna sorulduğunda yeşil daha onaylayıcı demiştir.

Türk Telekom,  mobil, internet, ev telefonu, TV ve kurumsal servisler alanında hizmet veren Avea, TTNET ve Türk Telekom markalarını 'Türk Telekom' tek markası altında birleşmesi, cesur karakterlere, canlı ve dinamik renklere sahip yeni logonun; üç markanın bir araya gelişini, birliği ve uyumu simgelediğini göstermektedir.
#1 - Ekim 24 2016, 11:41:40

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.