Alternatifim Cafe

Megan 110 milyona Fluence oldu

Discussion started on Tuning

2009 sonbaharından itibaren, Renault dinamik ve şık tasarımlı yeni bir sedan modelini Fluence adıyla pazara sunacak.

Dünyada sadece Oyak Renault'un Bursa fabrikasında üretilen Megane Sedan, baştan aşağıya yenilenerek 'Fluence' (akıcı) adını aldı. Renault-Nissan ittifakının en son ve en yeni ürünü olan 'Fluence' için tüm dünyada 250 milyon Euro yatırım yapılırken, bu yatırımın 110 milyon Euro'su Bursa fabrikası için harcandı. 28 ayda geliştirilen ve dünyada Renault markasıyla sadece Türkiye'de üretilecek 'Fluence', Kore'de ise Samsung markasıyla pazara çıkacak. Fluence ile birlikte Bursa'da Megane Sedan üretimi tamamen sona ererken, üretilen model sayısı yeni Symbol, 3 ve 5 kapılı Clio hatchback ve Clio Grand Tour ile birlikte yine 5 olarak devam edecek.

Renault için kilit ülkeyiz
15 Eylül'de Frankfurt Otomobil Fuarı'nda dünya tanıtımı yapılacak 'Fluence', dün Bursa'da ilk kez medya önüme çıktı. Oyak Renault Genel Müdürü Tarık Tunalıoğlu, kriz döneminde nefes kesmeden yapılan bu yatırımın çok önemli olduğunu belirterek, tüm olumsuz koşullara rağmen erteleme ve iptalin olmamasının Türkiye'ye duyulan güvenin gösterdiğini vurguladı. Bursa'nın Fransız otomotiv devi Renault dünyasında kilit rol oynadığını belirten Tunalıoğlu, “Renault'nun uluslararası büyüme stratejisinin kalbinde yer alıyoruz. 360 bin adetlik kapasitemizle Batı Avrupa dışındaki en büyük üretim tesisiyiz” dedi.


Fluence tesadüf değil
Oyak Renault'nun 5 kıtada 100'den fazla ülkeye ihracat yaptığını belirten Tunalıoğlu, şöyle konuştu: “Fluence, Renault'da yaşanan değişimin en büyük adımı. Renault, Türkiye'ye her zaman inandı ve güvendi. Sektörün ve Türk ekonomisinin yaşadığı zor dönemde bile ürün gamının en yeni ve en iyi modeli Fluence'ı Türkiye'de üreterek bu güvenini bir kez daha kanıtladı. Fluence'ın Türkiye'de üretilmesi tesadüf değil. Bursa, performans, kalite ve uluslararası deneyime sahip. Bu özellikler Renault'nun en önemli projesini Bursa'ya vermesinde önemli bir etken.”
Fluence'ın tüm dünyada sadece Bursa'da üretileceğini kaydeden Tunalıoğlu, yıllık 100 bin adet üretim kapasitesine sahip olacak aracın yüzde 80'inin dünyada 84 ülkeye ihraç edileceğini bildirdi. Renault'nun Türkiye'de 40 yıldır sağlam bir ortaklık yapısıyla Oyak Grubu'yla birlikte faaliyet gösterdiğinin altını çizen Tunalıoğlu, “Geçmişe baktığımızda 40 yıldır devam eden karşılıklı güven ve işbirliğine dayalı sürekli başarıyla gelişen böyle ortaklıkların dünyada ender olduğunu görüyoruz” diye konuştu.

110 milyon Euro'nun yarısı kalıplara harcandı
OYAK Renault Fabrika Proje Direktörü Teoman Yücel, Fluence için Oyak Renault Fabrikası'nın seçilmesinde, Türk mühendis ve işçisinin yüksek eğitim seviyesi, tecrübesi, maliyetlerin rekabetçi oluşu, yüksek üretim kapasitesi, çevre ve kalite standartlarına uygun oluşunun rol oynadığını söyledi. Yücel, üretim kararı alındıktan sonra geçen 28 aylık süreçte imalatçı seçimlerin tamamlandığını ve hızla kalıpların üretimine başlandığını belirterek, “110 milyon Euro tutan yatırımın yaklaşık 54 milyon Euro'su imalatçılarımızdaki üretim kalıplarına, 37 milyon Euro'su 48 yerli imalatçıya, 35 milyon Euro'su ise proses kalıplarına harcandı” dedi.

Elektrikli Fluence 2011'de yollarda
RENAULT'nun Fluence modeli, C segmentinde yer almasına karşın üst sınıf otomobilin özelliklerine sahip olmasıyla dikkat çekiyor. 'Fluence' ismi daha önce üst sınıfta yer alan Laguna'nın konsept bir modeline verilmiş. 4 bin 620 milimetrelek uzunluğa, 1809 milimetrelik genişliğe ve 1479 milimetrelik yüksekliğe sahip olan aracın bagaj hacim ise 530 litre. 2011'de, Fluence'nin yüzde 100 elektrikli versiyonu Bursa fabrikasında üretilip tüm dünyada piyasaya sunulacak..

Dünya Fluence'yi Türkiye'de test edecek
MEGANE Sedan'ın yerine geçen Fluence'ın dünya tanıtımı 15 Eylül'de Frankfurt Otomobil Fuarı'nda yapılacak. Aracın uluslararası test sürüşleri ise Türkiye'de gerçekleşecek. Renault, böylece Symbol'den sonra ikinci kez uluslararası tanıtım toplantısını Türkiye'de yapacak.

Üretilen 2 otodan 1'i Oyak Renault'dan
OYAK Renault Bursa tesisleri 360 bin adet kapasiteye sahip. Dakikada 1 araç üretilen tesis, üretim ve ihracatta Türkiye lideri. Türkiye'de üretilen ve ihraç edilen 2 otomobilden 1'i Oyak Renault tarafından imal ediliyor. Türkiye'de satılan 6 otomobilden 1'i de yine Oyak Renault tesislerinde üretiliyor.

Kasımda ilk olarak Türkiye'de satılacak
RENAULT Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, Fluence'ın özellikleriyle statü otomobili haline geleceğini belirterek, “2003'ten bu yana Megane Sedan'dan 143 bin adet sattık. Fluence modelimiz, Megane Sedan'ın meyvelerini toplayacak ve üst segmentten de kendine önemli müşteri kazanacak. Kasımda dünyada ilk kez Türkiye'de satışa sunulacak” dedi.











#1 - Eylül 01 2009, 21:01:31

Yıllar geçtikçe tasarımların dandikleşmeye başlaması gözden kaçmıyor. Bu dalda en önde bayrak taşıyan bi marka olarak mercedes'i örnek gösterebiliriz. Orta halli arabalarda uçuk tasarımlara kaçsınlar demiyoruz biz tüketiciler ama eskisinden daha iyi görselliğe sahip olmaya çalışsalar fena olmaz.
#2 - Eylül 01 2009, 23:05:18
Gidişim biraz suskun ama ''Dönüşüm'' böcek olucak.

Gregor Samsa

Üye:

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.